“آژنگ نیوز”:به تصویر کشیدن چهره افراد خاص در تمام زمان ها تلاش هنرمندان برای هزاران سال بوده است. بررسی پرتره های برجای مانده از دوران باستان تا دوران مدرن نشان می‌دهد چگونه پرتره در طول زمان تکامل یافته و از حالت ایده‌آلی به سمت واقعی‌تر و سپس به بازنمایی‌های انتزاعی‌تر حرکت کرده است. در سراسر مجموعه تصاویر می توان اشاره کرد که سوژه ها اغلب مایلند با لباس ها، اشیاء و صحنه های پس زمینه خاص به تصویر کشیده شوند، زیرا می خواهند تصوری از وضعیت، دستاوردها یا وابستگی های خود به بیننده بدهند. از پمپئی تا پیکاسو، پرتره‌ها به ما کمک می‌کنند با چهره‌های گذشته ارتباط برقرار کنیم، نه تنها به ما اجازه می‌دهند ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها را ببینیم، بلکه به ما فرصتی می‌دهند تا به این فکر کنیم که چرا تصویرهای خاصی توسط هنرمند برای ارائه تفسیری اغلب دقیق اما ظریف در مورد نشسته‌گر استفاده شده است.

همسر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بررسی جزئیاتی از نقاشی های دیواری مقبره اتروسکی ارکوس در تارکینیا. محققان را به این نکته هدایت میکند که موضوع تصویر باستانی در اینجا زنی است که نام خانوادگی “ولچا” در بالای او حک شده است، شاید وی همسر ساکن مقبره، ج. ۳۵۰ ق.م باشد.

ویلا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مورد بعدی نقاشی دیواری (حدود ۶۰ پس از میلاد) از شهر رومی پمپئی که ترنتیوس نئو را در حالی که طوماری در دست دارد و همسرش که یک قلم و لوح نوشتاری در دست دارد به تصویر می‌کشد. ویلاهای پمپئی با نقاشی‌های دیواری تزئین شده بودند که انواع موضوعاتی مانند اسطوره‌شناسی، شهوانی، معماری، ترومپ لوئل، اعمال مذهبی، ورزش و پرتره‌های خانوادگی را به تصویر می‌کشیدند.

چین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تصویر دیگر پرتره یک زن هان شرقی از مقبره داهوتینگ، ژنگژو، استان هنان، چین. ۲۵-۲۲۰بعد از میلاداست. در حقیقت این تصویر بخشی از یک صحنه گسترده تر که زندگی روزمره بوده را در منطقه هان چین نشان می دهد.

کره - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این هم پرتره ای از راهب بودایی کره ای جاجانگ (چاجانگ)، ۵۹۰-۶۵۸ است. او در سال ۶۴۳ مکتب بودیسم وینایا را که یکی از پنج مکتب (اوگیو) و مهم ترین مکتب کیو بودیسم در کره باستان بود، تأسیس کرد. صومعه یانگسان تانگدوسا، کره جنوبی.

باید به این نکته اشاره کرد که نقاشی یک هنر است که عمیقاً در تاریخ بشر ریشه دارد و ریشه آن به تمدن های باستانی بازمی گردد. هزاران سال است که بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره، فرهنگ و تجارت بوده است.

همچنین رسانه ای قدرتمند برای داستان سرایی و مستندسازی رویدادهای تاریخی بود. نقاشی‌های غار، نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌ها به عنوان روایت‌های بصری، حفظ اسطوره‌های فرهنگی، افسانه‌ها و رویدادهای مهم برای نسل‌های آینده عمل کردند.

بدین ترتیب هنر فرهنگ‌های باستانی به‌عنوان میراثی ملموس از خلاقیت، نبوغ و آرزوهای معنوی انسان عمل می‌کند. دریچه ای حیاتی به باورها، اعمال و ساختارهای اجتماعی جوامع باستانی ارائه می دهد. با درک و درک اهمیت هنر باستانی، درک عمیق تری از غنا و تنوع بیان انسان در طول تاریخ به دست می آوریم.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *