“آژنگ نیوز”:صنعت ماشین و غذا با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند. در سال ۱۹۱۱میلادی ، شرکت خودروسازی فیات مسابقه‌ای را بین شرکت‌های شکلات‌سازی ایتالیا برگزار کرد و هدف آن ارایه یک شیرینی برای جشن گرفتن مدل جدید «تیپو ۴» بود. شکلات برنده، فیات کرمینو، این شیرینی هنوز هم امروز فروخته می شود.

تصور اینکه یک ماشین صرفاً وسیله ای برای حمل و نقل مواد مورد نیاز به یک رستوران است، یا مکانی برای خوردن یک غذای فست فود غیر جذاب در جاده، آسان است. اما ارتباط غذا و ماشین خیلی به عقب برمی گردد.

برخی از مردم با تعجب متوجه می شوند که ستاره های میشلن که بزرگ ترین رستوران های جهان را در بر می گیرند توسط همان شرکت تولید کننده لاستیک ساخته شده اند. با این حال، در اوایل قرن بیستم، رانندگان به مکان هایی برای رفت و آمد با وسایل نقلیه جدید خود نیاز داشتند. در سال ۱۹۰۰، برادران فرانسوی آندره و ادوارد میشلین شروع به توزیع کتابچه ای از اطلاعات سفر برای مشتریان کردند تا به آنها کمک کند در جاده ها حرکت کنند، همچنین مخازن اتومبیل و شکم خود را نیزپر کنند. طی سال‌ها، خودروسازان نیز وارد بازی انتشار راهنماها و در مورد شرکت فورد موتور، کتاب آشپزی گاه به گاه دستور غذاها از رستوران‌ها در مسیرهای پیشنهادی خود شدند. اما گاهی اوقات، شرکت های خودروسازی یک قدم فراتر می روند و نام خود را به شکلات، سوسیس و حتی قطعات نمادین تجهیزات آشپزخانه قرض می دهند.

غذا ماشین۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بازگشت به داستان شکلات های فیات. زمانی که شرکت درخواست حضوردر مسابقه کرد، ماجانی، یک تجارت از بولونیا، یک شکلات کرمینو با لایه‌های متناوب جیاندوجا (شکلات فندقی) و خمیر بادام ارسال کرد. چیزی که آن را متمایز می کرد، چهار لایه آن به جای سه لایه معمولی کرمنو بود(به منظور اشاره به تیپو 4 جدید فیات). ماجانی در این رقابت پیروز شد و حتی پس از اینکه آخرین تیپو ۴ از جاده خارج شد، آنها به فروش کرمینو فیات ادامه دادند.شکلات این روزها، در طعم‌های مختلفی عرضه می‌شود، اما بسته‌بندی آن همیشه آرم فیات را دارد. در سال ۲۰۲۱ در آگهی ترحیم آنا ماجانی، ، یکی از اعضای این شرکت، نیویورک تایمز می نویسد: “رئیس فیات، جیانی آنیلی، یک بار به خانم ماجانی گفت که شرکت او بیشتر از اینکه او ماشین بفروشد، شکلات فیات فروخته است.”

فولکس واگن کاری وورست

چند سال پیش، غم و اندوه اتاق خبر مجله گاسترو اوبسکارا را فرا گرفت. ما شنیدیم که فولکس واگن شروع به حذف تدریجی “محصول شماره 199 398 500 A” کرده است. این یک کالای تولیداز اجزاء ماشین محبوب نبود. این غذای مخصوص فولکس واگن بود، با ۳۰ کارمند که روزانه ۱۸هزار سوسیس تولید می کردند. سوسیس‌های گفته شده، که در کافه‌تریاهای شرکت با سس کچاپ کاری خاص سرو می‌شد، گاهی اوقات بسته‌بندی می‌شد و به عنوان هدیه تشکر به مشتریان آلمانی فولکس واگن داده می‌شد. حتی نوشته روی بدنه (فولکس واگن اورجینال تیل یا “قطع اصلی فولکس واگن”) سوسیس را به عنوان یک محصول افتخارآفرین فولکس واگن نشان می دهد.

غذا ماشین۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، این شرکت سوسیس بیشتری نسبت به خودرو تولید کرد. در سال ۲۰۲۱، فولکس واگن تصمیم گرفت سوسیس را در دفتر مرکزی خود در ولفسبورگ با جایگزین های گیاهی و وگان عوض کند، که منجر به گمانه زنی های داغ شد مبنی بر اینکه فولکس واگن کری‌وورست مدت زیادی برای این دنیا نیست. با این حال، این حرکت فقط در مقر اصلی انجام شد و کارمندان آنجا در نهایت درخواست کردند که کری‌وورست اصلی بازگردد، که در سال ۲۰۲۳ انجام شد. به نظر می‌رسد که این شرکت به جذابیت‌های بی‌معنی کری‌وورست اختصاصی‌اش غلبه کرده است. سال گذشته، فولکس‌واگن آمریکا، به مناسبت جشن ۷۵سالگی خود در ایالات متحده، بطری‌های رایگان «محصول شماره 00010 ZDK-259-101» را توزیع کرد: ترکیبی از سس کچاپ وسس کاری خود.

فلفل کلاسیک پژو

آسیاب فلفل کلاسیک مدیون پژو است. دومینیک جیمز / آلامی درست مانند اینکه مردم از فهمیدن این موضوع که شرکت تایر میشلن هنوز مستقیماً در بررسی رستوران‌ها نقش دارد متعجب می‌شوند، برخی نیز از این که می‌دانند آسیاب‌های فلفل فانتزی آن‌ها می‌تواند ریشه‌های آن را به یک خودروساز فرانسوی ردیابی کند، متعجب می‌شوند.

برند پژو در سال ۱۸۱۰ شروع به کار کرد، زمانی که دو برادر به نام‌های ژان فردریک و ژان پیر دوم پژو، آسیاب آرد خانوادگی خود را به یک کارخانه فولاد تبدیل کردند و برای تولید فنرها و اره‌های خاص خود تحسین شدند. سه دهه دیگر طول کشید تا این شرکت شروع به تولید کالاهای خانگی کرد، مانند آسیاب قهوه خود در سال ۱۸۴۰. آسیاب فلفل آنها در سال ۱۸۷۴ با شکل منحنی آشنا و مکانیسم پیچ خورده اش وارد بازار شد. این شرکت نام آن را «مدل Z» گذاشت، که به اندازه کافی خنده دار، یا نام بدی برای یک خودرو نخواهد بود.

غذا ماشین۴ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال، در این مرحله، برای ساخت اولین خودروی پژو هنوز ۱۵ سال مانده بود. همانطور که آماندا سیمز برای Food52 می نویسد، وقتی آسیاب فلفل را در ذهن خود تداعی می کنید، به طراحی پژو فکر می کنید. او همچنین خاطرنشان می کند که این شرکت از ادعای افتخار اختراع آسیاب فلفل روی میز امتناع می ورزد، اما آنها به قدری در همه جا حاضر هستند که بسیاری از مردم به سادگی تصور می کنند پژو آنها را اختراع کرده است. در حالی که خودروهای پژو در حال حاضر توسط یک شرکت بزرگ چند ملیتی ساخته می شوند، خانواده پژو همچنان آسیاب فلفل و سایر دستگاه های آشپزخانه را به عنوان یک دغدغه جداگانه تولید می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *