“آژنگ نیوز”:اولین موتور سیکلت محصول تولیدی شرکت هوندا در سال ۱۹۴۷ میلادی به بازار عرضه شد.البته این وسیله نقلیه در نگاه اول نتوانست که نگاهها را به خود جذب کند. اما پایه و اساس یک مسیر مهم در ساخت وسایل موتوری در کشور ژاپن بود.ماجرای تولید این موتور سیکلت هم جالب است.یک روز در سپتامبر ۱۹۴۶، آقای هوندا از خانه یکی از دوستانش به نام کنزابورو اینوکای بازدید کرد. در آنجا به طور اتفاقی به یک موتور کوچک برخورد کرد. او با آقای اینوکای از طریق تعمیر خودرو که در زمان مدیریت شعبه هاماتسو هنر شوکای و آقای اینوکای یک شرکت تاکسیرانی انجام می داد، آشنا شده بود. آقای اینوکای اتفاقاً یک موتور ژنراتور برای یک رادیو بی سیم شماره ۶از ارتش امپراتوری سابق طراحی کرده بود که یکی از آشنایانش نزد او گذاشته بود. وقتی آقای هوندا آن را دید، بلافاصله ایده ای به او الهام شد. این یک لحظه سرنوشت ساز بود. این برخورد کل مسیر آینده او را تعیین کرد و از همان لحظه تعیین کننده بود که شرکت موتور و خودرو سازی هوندا متولد شد.

هوندا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته مفهوم اتصال یک موتور کمکی برای نیرو دادن به دوچرخه برای مدت طولانی وجود داشت. در انگلستان و جاهای دیگر موتور سیکلت به یک محصول تجاری تبدیل شده بود و تعداد کمی از این محصولات در روزهای قبل از جنگ به ژاپن وارد شده بود. علاوه بر این، مفهوم اصلی موتورسیکلت از مفهوم اضافه کردن منبع انرژی به دوچرخه توسعه یافته بود. دوچرخه ای با موتور کمکی متصل به طرح اصلی موتور سیکلت بسیار نزدیک است. اگرچه چنین ماشین‌هایی وجود داشتند، اما در ژاپن قبل از جنگ اصلاً رایج نبودند. پس از جنگ، شرایط حمل و نقل در ژاپن بدتر شده بود و وسیله اصلی حمل و نقل مردم دوچرخه بود. با انباشته شدن محموله‌ها، به وسیله حمل و نقل بار نیز تبدیل شد. این نظر مطرح شد که اگر بتوان یک موتور کمکی وصل کرد، چقدر راحت ترو چقدر مفیدتراست. او چیزی را کشف کرده بود که مردم از آن لذت می‌برند، و در عین حال تجارت خوبی می‌ساخت، و علاوه بر این در زمینه تخصص خودش بود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *