“آژنگ نیوز”:کتاب اقتصاد داده: ابزارها و کاربردها منتشر شد.نویسنده : آیزاک بیلی و لورا ال.ولدکمپ.کتاب به شرح ابزارهایی از اقتصاد کلان و امور مالی برای ترکیب نقش مرکزی داده ها در اقتصاد می پردازد.

جلد گالینگور قیمت: ۶۰.۰۰ دلار / ۵۰.۰۰پوند .منتشر شده (ایالات متحده): ۱۴ ژانویه ۲۰۲۵ منتشر شده (بریتانیا): ۱۱ مارس ۲۰۲۵ تعداد صفحات: ۳۲۰

دیتا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با ارزش ترین شرکت ها در اقتصاد جهانی تا حد زیادی برای داده هایشان ارزش گذاری می شوند. آمازون، اپل، گوگل و دیگران مزیت رقابتی یک مجموعه داده خوب را ثابت کرده اند. و با وجود اهمیت فزاینده داده ها به عنوان یک دارایی استراتژیک، نظریه اقتصادی مدرن نقش آن را نادیده می گیرد. در این کتاب، آیزاک بیلی و لورا ولدکمپ از طیفی از چارچوب‌های نظری در مرز تحقیقاتی در اقتصاد کلان و مالی برای مدل‌سازی و اندازه‌گیری اقتصادهای داده استفاده می‌کنند. با شروع از این فرض که داده ها اطلاعات دیجیتالی هستند که پیش بینی را تسهیل می کند و عدم قطعیت را کاهش می دهد، بیلی و ولدکمپ راه هایی را کشف کردند که انتخاب های داده در سطح شرکت در سراسر چشم اندازهای کلان اقتصادی و مالی طنین انداز می شوند. بیلی و ولدکمپ با کتاب اقتصاد داده: ابزارها و کاربردها یک برنامه تحقیقاتی گسترده با رویکردی رسمی و در عین حال قابل دسترس ارائه کردند و تحلیلی از اقتصاد داده و اثرات رفاهی آن ارائه کردند که مورد علاقه پزشکان، محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهد بود. ابزارهای ارائه شده، که بسیاری از آنها روش‌های مرتبط با اطلاعات از اقتصاد کلان و مالی هستند، نظری هستند، اما با توجه دقیق به نحوه اطلاع‌رسانی یا امکان اندازه‌گیری معرفی شده‌اند. برنامه‌های کاربردی شامل ارزیابی ارزش اقتصادی داده‌ها و کشف تأثیر آن بر ساختار تولید، تورم و پویایی قیمت‌گذاری است. رفتار شرکت و سرمایه گذار؛ تبلیغات؛ قدرت بازار؛ و قیمت گذاری دارایی بیلی و ولدکمپ خوانندگان را به لبه برش این حوزه تحقیقاتی جدید می‌آورند و آنها را برای تدوین پیشرفت‌های نظری و تحلیل خط‌مشی خود تجهیز می‌کنند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *