“آژنگ نیوز”:تصویر این صفحه نشانگر محبوبیت چارلی چاپلین یا تبلیغ فروش اوراق قرضه ملی در حمایت از چنگ اول چهانی است؟در این عکس که در سال ۱۹۱۸ میلادی برداشته شده است ، چارلی چاپلین و داگلاس فیربنکس ده ها هزار نفر را به وال استریت و پای ساختمان وزارت خزانه داری ایالات متحده (یعنی تالار فدرال امروزی) می کشانند تا از اوراق قرضه جنگ جهانی اول حمایت کنند (یا به عبارت دقیق تر، اوراق قرضه آزادی). ایالات متحده سال قبل، در ۶ آوریل ۱۹۱۷ وارد جنگ جهانی اول شده بود و شروع به فروش اوراق قرضه برای جمع آوری بودجه برای تلاش های جنگی کرد.
اگرچه بسیاری از آمریکایی ها از شور و شوق میهن پرستانه آکنده بودند!امافروش اوراق قرضه جنگی در ابتدا بسیار ضعیف بود. اکثر آمریکایی ها در اواخر دهه ۱۹۱۰ هرگز اوراق قرضه ای از هر نوع خریداری نکرده بودند.
برای ارتقای فروش، دولت شروع به جذب افراد مشهور در زمینه های مختلف سرگرمی، به ویژه فیلم های سینمایی کرد. از آنجایی که منطقه نیویورک مملو از ستارگان سینما بود – هالیوود هنوز مرکز تجارت فیلم نبود – خیابانهای آن به زودی پر از ستارههای وظیفهشناس سینما شد که فضایل میهنپرستانه و اخلاقی حمایت از کشورشان از طریق فروش اوراق قرضه را تمجید میکردند. نمونه مهم در این مورد فروش دونات – که نمادی از زمان جنگ محسوب می شود – در خیابان توسط ستاره های پر زرق و برق سینما مانند مارتا منسفیلد بود.
ساختمان زیر خزانهداری، بزرگترین مخزن اوراق قرضه نیویورک، اغلب مرکز این تجمعات و سرمایهگذاریها بود. (حتی روی پلههای اینجا حراجهای دونات برگزار میشد. منطقی بود که بزرگترین ستارهها را به میدان بیاورند تا بیشترین تبلیغات را ایجاد کنند.
تا آگوست ۱۹۱۴، چاپلین پیش از این یک دوجین کمدی کوتاه برای استودیو کیستون مک سنت ساخته بود و اولین هجوم محبوبیت خود را تجربه می کرد.
به این ترتیب، در ۹ آوریل ۱۹۱۸، همانطور که تیتر نیویورک تریبون می گوید، “۲۰۰۰۰ نفر در وال استریت برای شنیدن سخنان ستاره های فیلم که می گویند چگونه در جنگ پیروز شوید.”؛گردهم آمده اند.بدین ترتیب چاپلین خود را وارد جنگ کرد و یک تور سراسری را برای تبلیغ فروش اوراق قرضه آغاز کرد. در آن سال او یک فیلم تبلیغاتی به نام اوراق قرضه ساخت.
گروه گزارش