“آژنگ نیوز”:کتاب از کلیک تا رونق: اقتصاد سیاسی تجارت الکترونیک در چین منتشر شد. نویسنده: لیژی لیو در این کتاب توضیح داده است که چگونه بزرگترین بازار تجارت الکترونیک جهان مسیر دیجیتالی را برای توسعه برجسته می کند.کتاب از سری: مطالعات پرینستون در چین معاصراست.

کتاب الکترونیکی ۳۰% تخفیف با کد PUP30 قیمت فروش: ۲۰.۹۷ دلار / ۱۷.۵۰ پوند .بدون تخفیف قیمت: ۲۹.۹۵ دلار / ۲۵.۰۰ پوند .منتشر شده: ۲۹ اکتبر ۲۰۲۴ .

کلیک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چگونه دولت ها نهادهای حیاتی را برای توسعه بازار می سازند؟ اغلب، دولت‌ها با موانع فنی یا سیاسی برای ارائه حاکمیت قانون، اجرای قراردادها و دسترسی به وام مواجه می‌شوند. لیژی لیو در کتاب از کلیک تا رونق یک راه حل دیجیتالی را بررسی می کند: دولت ها به طور استراتژیک وظایف توسعه نهادی و اجرای آن را به پلتفرم های دیجیتال برون سپاری می کنند – فرآیندی که او آن را «برون سپاری نهادی» می نامد. رونق تجارت الکترونیک چین این مسیر دیجیتالی به سمت توسعه را به نمایش می گذارد. تنها در دو دهه، چین از صفر یک بازار تجارت الکترونیک دو تریلیون دلاری با ۸۰۰ میلیون کاربر، هفتاد میلیون شغل و نزدیک به پنجاه درصد از خرده فروشی آنلاین جهانی ایجاد کرد.

لیو استدلال می‌کند که برخلاف عقل مرسوم، این رونق بازار به دلیل ضعف نهادهای دولتی اتفاق افتاده است، نه با وجود آنها. شکاف‌های موجود در مؤسسات دولتی، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک را مجبور به ایجاد مؤسسات خصوصی قدرتمند برای اجرای قرارداد، کشف تقلب و حل اختلاف کرد. برای یک دوره شگفت‌آور طولانی، دولت اقتدارگرا با این ساختمان نهادی خصوصی، علی‌رغم ماهیت مخرب آن، موافقت کرد، تأیید کرد و حتی با آن شریک شد. لیو با تکیه بر انبوهی از مصاحبه‌ها، نظرسنجی‌های اصلی، داده‌های اختصاصی و یک آزمایش میدانی نشان می‌دهد که رونق تجارت الکترونیک حاصل تأثیرات گسترده‌ای بر چین داشته است. با این وجود، برون سپاری نهادی چالش های خاص خود را دارد. با مقررات ناکافی، پلتفرم ها ممکن است از قدرت بازار سوء استفاده کنند، در حالی که مقررات بیش از حد، نوآوری نهادی را خفه می کند. نوسانات نظارتی چین به سمت پلتفرم ها – از لایسفر تا سرکوب و بازگشت به حمایت – بر تلاش برای ایجاد تعادل مناسب تأکید می کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *