“آژنگ نیوز”:یک نسخه منحصر بفرد تایپی از کتاب «شازده کوچولو» آنتوان دو سنت اگزوپری،‌ نویسنده مشهور فرانسوی به قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار به حراج گذاشته می‌شود. این کتاب محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد و به بیش از ۲۵۰ زبان زنده جهان از جمله فارسی بارها ترجمه شده و سالانه میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش می‌رود.

شازده۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


کتابفروشی پیتر هرینگتون که بیش از ۵۰ سال است در زمینه فروش کتاب‌های کمیاب فعالیت می‌کند، این کتاب را هفته گذشته در لندن رونمایی کرد.

شازده ۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


این نسخه از کتاب حاوی یادداشت‌های دستنویس نویسنده و طراحی‌های اوست.این اثر قرار است ماه آینده در فستیوال هنر در ابوظبی امارات متحده عربی برای فروش عرضه شود.

شازده کوچولو، مشهورترین اثر سنت اگزوپری در سال ۱۹۴۳ یعنی یک سال قبل از ناپدید شدن هواپیمای او در جریان جنگ جهانی دوم،‌ ابتدا در آمریکا و بعد در فرانسه منتشر شد.

شازده۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نسخه اصلی این اثر به زبان فرانسوی نوشته شده است.
یکی از ویژگی های مهم این اثر و تفاوت آن با کارهای دیگر اگزوپری، مصور بودن آن است که با نقاشی های آبرنگی که اگزوپری خود کشیده است تزیین شده است.

شازده کوچولو زمانی خلق شد که سنت اگزوپری “یک وطن پرست متعصب و مضطرب از آنچه در کشورش و در جهان می گذشت” ناراحت بود. طبق یکی از تحلیل‌ها، «داستان شازده کوچولو دارای عناصر خارق‌العاده و غیرواقعی زیادی است… مثلا شما نمی‌توانید با دسته‌ای از پرندگان به سیاره دیگری بروید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *