“آژنگ نیوز”:ران الی، بازیگر بلندقد و عضلانی که نقش شخصیت اصلی سریال «تارزان» دهه ۱۹۶۰ NBC را بازی میکرد، در سن ۸۶ سالگی درگذشت. دختر الی، کرستن کازال الی، به آسوشیتدپرس گفت که پدرش در ۲۹ سپتامبر در خانه‌اش در لوس آلاموس، کالیفرنیا، یک جامعه بدون شرکت در شهرستان سانتا باربارا درگذشت.

در حالی که ران الی به اندازه جانی وایسمولر، شناگر المپیکی که نقش تارزان را در فیلم‌های دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ بازی می‌کرد، شناخته شده نبود، الی به شکل‌گیری تصویر این شخصیت بدون پیراهن و کمربند کمک کرد و شخصیت تارزان توسط دیزنی جاودانه شد.

ایلای - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کریستن الی در یک پست اینستاگرامی گفت: «او یک بازیگر، نویسنده، مربی، مربی، مرد خانواده و رهبر بود. او هر جا که رفت موج قدرتمندی از تأثیر مثبت ایجاد کرد. تأثیری که او بر دیگران گذاشت چیزی است که من هرگز در هیچ شخص دیگری شاهد آن نبوده ام – چیزی واقعاً جادویی در مورد او وجود داشت.

تارزان الی با تک جمله های یک انسان ابتدایی که اغلب با این شخصیت مرتبط است صحبت نمی کرد،.این شخصیت در اصل توسط رمان نویس ادگار رایس باروز خلق شده بود. او در عوض یک لیسانس تحصیل کرده بود که از زندگی در شهرهای متمدن بیمار شده بود و به جنگل آفریقا بازگشته بود، جایی که در آنجا بزرگ شده بود. الای در مصاحبه‌هایی گفته که عملیات آکروباتیک را خودش در این سریال انجام داده است و مستقیماً با ببرها، شامپانزه‌ها و دیگر حیوانات وحشی که دوستان و خدمتکاران تارزان بودند کار می‌کرد. الی در سال ۲۰۱۳ به روزنامه دیلی اکسپرس لندن گفت: «آنها ابتدا سعی کردند یک بازیکن سابق فوتبال آمریکایی به نام مایک هنری را انتخاب کنند، اما او شامپانزه ها را دوست نداشت و از لحظه ای که سر صحنه رفت، همه چیز با عجله به سمت جنوب پیش رفت. آدام ریچمن، مجری تلویزیونی می گوید که گروه سازنده در حین فیلمبرداری در شمال لندن حضور داشتند که یک شامپانزه هنگام فیلمبرداری در سریال به هنری حمله کرد و فک او را زخمی کرد و در آخرین لحظه الی به جای او انتخاب شد. من روز دوشنبه با آنها ملاقات کردم و وقتی نقش را به من پیشنهاد دادند، فکر کردم: “به هیچ وجه نمی‌خواهم وارد آن تله خرس شوم.” الی به دیلی اکسپرس گفت. « اما ایجنت من را متقاعد کرد که این یک نمایش با کیفیت خواهد بود. بنابراین روز جمعه برای فیلمبرداری قسمت اول در هواپیما به برزیل بودم.

الی اولین بار در دهه ۱۹۶۰ پس از دریافت نقش اصلی در “تارزان” به شهرت رسید. این مجموعه تلویزیونی از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۸ پخش شد.

الی۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

الی همچنین در فیلم اکشن ۱۹۷۵ «دک وحشی: مرد برنزی» نقش شخصیت اصلی را بازی کرد، اما به غیر ازآن نقش‌های کوچکی در تلویزیون و فیلم‌ها از جمله فیلم موزیکال «South Pacific» در سال ۱۹۵۸ داشت. او همچنین دو رمان معمایی نوشت ،به نامهای “سایه های شب” در سال ۱۹۹۴ و “ساحل شرقی” در سال ۱۹۹۵.که شامل کارآگاهی به نام جیک سندز بود

در سال۲۰۱۹، زمانی که همسر ۶۲ ساله‌اش، والری لوندین الی، در خانه‌شان در سانتا باربارا، کالیفرنیا، توسط پسر ۳۰ ساله‌شان، کامرون الی، با ضربات چاقو به قتل رسید، او به طرز غم انگیزی به اخبار بازگشت. همچنین در این حادثه پسرش نیز و توسط پلیس کشته شد. ران الی که در جریان چاقوکشی در خانه بود، گزارش دادستان مبنی بر موجه بودن تیراندازی پسرش را به چالش کشید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *