“آژنگ نیوز”:پل سزان هنرمند فرانسوی که یکی از بزرگترین پست امپرسیونیست ها به شمار می رفت در چنین روزی در سال ۱۹۰۶ میلادی در سن ۶۷ سالگی درگذشت.پل سزان نقاش فرانسوی، یکی از بزرگترین پست امپرسیونیست ها بود که آثار و ایده های او تأثیرگذار بود.

سزان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در توسعه زیبایی شناختی بسیاری از هنرمندان و جنبش های هنری قرن بیستم، به ویژه کوبیسم. هنر سزان نقش داشته است. البته آثار او در بیشتر عمرش توسط مردم بدفهمیده و هنرش بی اعتبار شده بود.اما نقاشی های او پس از امپرسیونیسم رشد کرد و در نهایت به دلیل اصرار او بر بیان شخصی و یکپارچگی خود نقاشی، صرف نظر از موضوع سبک نقاشی او شناخته شد.

پست امپرسیونیسم، در نقاشی غربی، جنبشی در فرانسه که هم بسط امپرسیونیسم و ​​هم رد محدودیت های ذاتی آن سبک را نشان می داد. اصطلاح پست امپرسیونیسم توسط راجر فرای منتقد هنری انگلیسی برای آثار نقاشان اواخر قرن نوزدهم مانند پل سزان، ژرژ سورات، پل گوگن، ونسان ون گوگ، هانری دو تولوز لوترک و دیگران ابداع شد. همه این نقاشان به جز ون گوگ فرانسوی بودند و بیشتر آنها با امپرسیونیست شروع کردند.

سزان۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال، هر یک از آنها سبک را رها کردند تا هنر بسیار شخصی خود را شکل دهند. امپرسیونیسم به معنای دقیق آن بر ثبت عینی طبیعت از نظر تأثیرات فرار رنگ و نور استوار بود.

پست امپرسیونیست ها این هدف محدود را به نفع بیان بلندپروازانه تر رد کردند، اما به رنگ های خالص و درخشان امپرسیونیسم، آزادی آن از موضوع سنتی و تکنیک آن در تعریف فرم با قلم مو های کوتاه رنگ های شکسته اعتراف کردند. آثار این نقاشان مبنایی برای چندین گرایش معاصر و مدرنیسم دراوایل قرن بیستم بود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *