“آژنگ نیوز”:تاریخچه گربه های خانگی بیانگر همزیستی مسالمت آمیز میان گربه و انسان است.امروزه تخمین زده می شود که حدود یک چهارم خانواده های بریتانیا یک گربه خانگی دارند. در واقع، ظهور اینترنت به ما نشان داده است که این حیوانات خانگی چقدر می توانند محبوب باشند، گربه هایی از گربه بدخلق گرفته تا گربه داونینگ استریت لری که در سایت های رسانه های اجتماعی به شهرت رسیده اند. آیا انسان ها همیشه با چنین محبتی به گربه های خانگی نگاه کرده اند؟ در واقع، سابقه طولانی همزیستی گربه با انسان ها اغلب مورد احترام و دوست داشتن گربه بوده است، اما گاهی اوقات صرفاً آنها تحمل می شوند و یا حتی انسانها از آن می ترسند.

گربه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

۷۵۰۰ قبل از میلاد – یک حیوان خانگی محبوب در قبرس؟

کارشناسان معتقدند که گربه خانگی، felis catus، به احتمال زیاد در هلال حاصلخیز در خاورمیانه زمانی پدیدار شد که گربه‌های وحشی در میان افرادی که از توانایی آنها در صید حیوانات موذی قدردانی می‌کردند شروع به زندگی کردند. با این حال، قدیمی ترین شواهد باستان شناسی در مورد چیزی که ممکن است یک گربه خانگی باشد مربوط به حدود ۷۵۰۰ سال قبل از میلاد در قبرس است. در اینجا، یک انسان در نزدیکی یک بچه گربه حدوداً هشت ماهه دفن شد که نشان از رابطه محبت آمیز بین آن دو دارد.

۱۵۰۰-۳۰ قبل از میلاد

گربه در این زمان یک حیوان خانگی و یک خدا در مصر باستان است. مصریان باستان اولین سوابق گربه های خانگی را که به عنوان حیوان خانگی زندگی می کردند به ما ارائه کردند. در واقع مصریان باستان گربه ها را خدایی می دانستند. الهه باستت که برای اولین بار به عنوان یک شیر به تصویر کشیده شد، به تدریج شکل یک گربه خانگی یا یک زن با سر گربه رابه خود گرفت. او الهه محافظت و باروری بود و شهر بوباستیس، گور هزاران گربه مومیایی شده را در خود جای داده بود.

در زمان رنسانس در بریتانیا و تاکنون

گربه ها شهرت نسبتا بدی پیدا کرده بودند. به ویژه، آنها با جادوگران و جادوگری مرتبط بودند. اعتقاد بر این بود که جادوگران می توانند شکل خود را تغییر دهند، و گربه ها یکی از اشکالی هستند که می توانند داشته باشند. گربه‌ها همچنین ممکن است آشنای جادوگران باشند، یا می‌توان از آنها در طلسم‌های جادوگران برای برانگیختن طوفان استفاده کرد – مانند همان چیزی که کینگ جیمز اول و ششم معتقد بودند در تلاش برای غرق کردن او نقش بسته بودند. علاوه بر این، تصور می‌شد که گربه‌های سیاه به تنهایی منادی بدشانسی هستند، خرافه‌ای که تا دوران مدرن ادامه داشته است.

گربه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما برعکس در ژاپن، گربه های سرامیکی برای قرن ها خوش شانس بوده اند. در حدود قرن هجدهم، صنعتگران ژاپنی مانکی نکو – گربه‌هایی با یک پنجه برآمده که خوش شانسی را به صدا در می‌آورد، ساختند. رنگ و جزئیات مانکی نکو بسته به نوع نتایج خوبی که می خواستند به دست آورید متفاوت بود. آنها هنوز هم امروزه محبوب هستند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *