“آژنگ نیوز”:اتاق و تخت ملکه باستانی پروکشف شد.در این فضای نقاشی شده که توسط مردم موچه در قرن هفتم ساخته شده است، نشانه هایی از استفاده مداوم و مستمر از جمله تخت فرسایش یافته و آثار موی انسان دیده می شود.

تخت2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

باستان شناسان یک اتاق تخت سلطنتی با تزئینات غنی را در سواحل شمالی پرو کشف کردند که احتمالاً متعلق به یک حاکم زن از فرهنگ موچه در حدود ۱۳۰۰ سال پیش بوده است. این اتاق در پانامارکا، یک سایت باستان‌شناسی است که توسط موچه ساخته و اشغال شده است. موچه یک تمدن بومی است که تقریباً بین سال‌های ۳۵۰ تا ۸۵۰ قبل از میلاد شکوفا شد.این تمدن قرن‌ها قبل از اینکه اینکاها ماچوپیچو را در جنوب شرقی بسازند، در این مکان استقرار داشتند.

پانامارکا که توسط باستان شناسان در دهه ۱۹۵۰ دوباره کشف شد، شامل سکوهای خشتی به یاد ماندنی، دیوارها و معابد، و همچنین نقاشی های دیواری رنگارنگ استادانه است.از آن جمله به نقاشی یک زن بر تخت نشسته که با مرد پرنده ای صحبت می کند،اشاره کرد. همچنین ستونی در کنار تخت در تالار موچه وجود دارد.

محققان پرویی و آمریکایی مرتبط با برنامه تحقیقاتی مناظر باستان شناسی پانامارکا از سال ۲۰۱۸ در حال مطالعه محوطه باستانی موچه بوده اند. در آخرین جلسه میدانی خود، این اتاق تخت خشتی را پیدا کردند که قدمت آن به قرن هفتم میلادی باز می گردد.

تخت3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چنانکه اشاره شد،دیوارها و ستون های اتاق با صحنه های نقاشی شده ای پوشانده شده است که شامل یک “زن قدرتمند” است. در یک اثر، او صف بازدیدکنندگان را ملاقات می کند. در دیگری، او بر تختی نشسته است. جسیکا اورتیز زوالوس، مدیر این پروژه می‌گوید: این نقاشی‌های دیواری باستانی «می‌تواند نشان دهد که زنی از قدرتش بهره گرقته و استفاده کرده است.». به نظر می‌رسد زن در نقاشی‌ها با دریا، هلال ماه و هنر مرتبط است. یکی از نقاشی‌های دیواری که اخیراً کشف شده است، کارگاهی پر از زنان را نشان می‌دهد که در حال ریسندگی و بافندگی هستند، همراه با صفی از مردانی که منسوجات حمل می‌کنند.

مردم موچه با رنگدانه های معدنی مرطوب مانند اکسیدهای آهن و خاک رس نقاشی می کردند. برخی از نقاشی‌های دیواری معروف آنها را می‌توان در معابد خورشید و ماه در نزدیکی تروخیلو امروزی یافت. این فرهنگ به طور مرموزی در قرن نهم ناپدید شد و هیچ سوابق مکتوبی از خود به جای نگذاشت. در حال حاضر، محققان بر حفاظت و حفظ هنر منحصر به فرد و رنگارنگ موچه متمرکز شده اند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *