“آژنگ نیوز”:فیلم کلاسیک و جنجال برانگیز آقای اسمیت به واشنگتن می رود، با بازی جیمز استوارت، اولین نمایش جهانی خود را در چنین روزی در سال ۱۹۳۹ میلادی داشت. اگرچه این درام خشم تشکیلات سیاسی را در آمریکا برانگیخت، اما مورد تحسین گسترده عموم مردم و صنعت فیلم قرار گرفت.

اسمیت1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

داستان این فیلم که به کارگردانی فرانک کاپرا ساخته شده چنین است:ماجرا مربوط به جفرسون اسمیت (با بازی جیمز استوارت) است، یک رهبر جوان آرمان‌گرا که توسط مقامات سیاسی ایالتش به عضویت سنای ایالات متحده منصوب می‌شود، با این فرض که او یک دستفروش قابل انعطاف خواهد بود. با این حال، هنگامی که او پیشنهاد یک اردوی ملی برای جوانان را در محل یک زمین بی صاحب ارایه میدهد او انتظار داشت طرحش را تایید کنند، اما مقامت محلی و همچنین سناتور ارشد ایالت (کلود رینز) – علیه او قرار می‌گیرند.

اسمیت که از فساد واشنگتن سرخورده شده است، تقریباً شهر را ترک می کند، اما توسط منشی خود (ژان آرتور) متقاعد می شود تا یک چالش پرشور برای سیستم در قالب یک ماراتن طاقت فرسا را ایجاد کند.

اسمیت3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در صحنه پرطرفدار اوج، یکی از معدود فیلم‌هایی که در تاریخ فیلم به یک تاکتیک قانون‌گذاری وابسته است، اسمیت با موفقیت تلاش برای پیوند مقامات محلی با فساد را افشا می‌کند و برنده می‌شود.

نمایش چهره نامطلوب مقامات دولتی، آنقدر قانونگذاران واقعی را خشمگین کرد که درخواست هایی برای توقیف فیلم مطرح شد. برای به تصویر کشیدن فساد سیاسی آمریکا، آن فیلم را، ضد آمریکایی و کمونیستی نامیدند.

اسمیت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

برخی آن را تبلیغی دانستند که به تلاش های کشورهای محور در آغاز جنگ جهانی دوم کمک کرد. قابل توجه است که جوزف اف کندی، سفیر وقت ایالات متحده در بریتانیا، به دنبال سرکوب آزادی برای عدم نمایش آن در خارج از کشور در حال تلاش بود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *