آژنگ نیوز”: نشست مرور و بازخوانی کتاب «اقتصاد‌سیاسی نجات سیاره» (بحران آب‌و‌هوایی و پیمان‌نوین سبز جهانی)برگزار می شود.

بیست و ششمین نشست از سلسله نشست‌های عصر سه‌شنبه‌های مجلۀ بخارا به مرور و بازخوانی کتاب «اقتصاد‌سیاسی نجات سیاره» (بحران آب‌و‌هوایی و پیمان‌نوین سبز جهانی) گفتگوی انتقادی نوآم چامسکی و رابرت پالین که از سوی نشر ققنوس منتشر شده، اختصاص یافته است. این نشست در ساعت چهار و نیم بعدازظهر سه‌شنبه بیست و چهارم مهرماه ۱۴۰۳ با حضور مانیا شفاهی، شهریار خوّاجیان، فرهاد محرابی و علی دهباشی در محل باغ‌‌موزۀ نگارستان برگزار می‌شود.

اقتصاد سیاسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب «اقتصاد‌سیاسی نجات سیاره» به مباحث مربوط به ماهیت تغییرات آب‌و‌هوایی و ارتباط سرمایه‌داری با ویرانی زیست‌محیطی و بحران آب‌و‌هوایی می‌پردازد و بعد برنامهٔ مورد نیاز برای گذار موفق به اقتصاد سبز را شرح می‌دهد و سرانجام به نقش «بسیج سیاسی برای نجات سیاره» و «سوسیالیسم زیست‌محیطی» برای بسیج عمومی در مبارزه برای ایجاد آینده‌ای سبز می‌پردازد.

کتاب حاصل گفتگوی خواندنی و انتقادی میان نوآم چامسکی روشنفکر، فیلسوف و زبان‌شناس برجسته و شهیر آمریکایی با رابرت پالین اقتصاددان آوانگارد و شناخته‌شده در عرصهٔ جهانی است که بیش از یک دهه رهبر مبارزه در راستای برقراری یک اقتصاد سبز برابری‌جویانه بوده است. او برنامه‌ای تحت عنوان پیمان نوین سبز مطرح کرده که از حمایت تام و تمام چامسکی برخوردار است.

میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع، باغ‌موزهٔ‌ نگارستان

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *