“آژنگ نیوز”:کتاب “پرسش از زندگی بی ارزش: اصلاح نژاد و قرن بیستم آلمان” منتشر شد. نویسنده:داگمار هرتزوگ.کتاب تاریخ تاریک تفکر اصلاح نژادی در آلمان از قرن نوزدهم تا امروز – و صداهای متقابل شجاعانه، برابر این روشها را توصیف میکند.

جلد گالینگور قیمت: ۳۵.۰۰ دلار / ۳۰.۰۰ پوند شابک: منتشر شده (ایالات متحده): ۸ اکتبر ۲۰۲۴منتشر شده (بریتانیا): ۱۹ نوامبر ۲۰۲۴صفحات: ۳۱۲

درباره کتاب

۱٬۵۵۸ / ۵٬۰۰۰

بین سال‌های ۱۹۳۹ و ۱۹۴۵، نسل‌کشی نازی‌ها جان نزدیک به سیصد هزار نفر را گرفت که به بیماری‌های روان‌پزشکی یا نقص‌های شناختی مبتلا بودند. تا دهه ۱۹۸۰ این قتل‌ها و همچنین عقیم‌سازی اجباری حدود چهارصد هزار نفر دیگر که به عنوان «ناتوان ذهن» طبقه‌بندی می‌شوند، به‌طور رسمی به عنوان جنایت شناخته نمی‌شدند.

نسل کشی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب «مسئله زندگی ناشایست» این تاریخ را از منشأ آن در بحث های پیش از جنگ در مورد ارزش زندگی معلولان تا تلاش های مستمر ما برای حذف تفکر اصلاح نژادی امروز ترسیم می کند. داگمار هرتزوگ با تکیه بر انبوهی از شواهد بایگانی نادر، روشن می کند که چگونه آلمان به تنها ایالت مدرن تبدیل شد که طرحی را برای ریشه کن کردن اختلالات شناختی از کل بدنه سیاسی اجرا کرد. او ردیابی می کند که چگونه اصلاح نژادی از این فرض معیوب که کمبود فکری از نظر بیولوژیکی ارثی است، پدیدار شد و چگونه این چارچوب توضیحی خام توجه را از علل واقعی اقتصادی و بالینی ناتوانی منحرف کرد. هرتزوگ توضیح می دهد که چگونه تحقیر معلولان به عنوان جدیدترین علم پوشانده شد و نشان می دهد که چگونه رهبران مسیحی و مربیان برجسته در تقویت و مشروعیت بخشیدن به سیاست های نازی ها شریک بودند. با افشای نیروهای محرکه اولین نسل‌کشی رایش سوم و میراث پایدار آن امروز، «مسئله زندگی بی‌ارزش» داستان‌های مدافعان ناشناس حقوق ناتوانی‌ها را بازیابی می‌کند که قربانی شدن تهاجمی معلولان را به چالش می‌کشیدند و رویکردهای جایگزینی برای آسیب‌های شناختی مبتنی بر آرمان‌های مربوط به ناتوانی برابری، متقابل و امکان انسانی را به چالش می‌کشیدند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *