“آژنگ نیوز”:ویلت چمبرلین بسکتبالیست آمریکایی که یکی از بهترین بازیکنان تهاجمی تاریخ این ورزش محسوب می شد، درچنین روزی در سال ۱۹۹۹ میلادی در سن ۶۳ سالگی درگذشت.او یک بسکتبالیست حرفه‌ای بود که به‌عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تهاجمی تاریخ بازی شناخته می‌شود.

چمبر لین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چمبرلین با بیش از ۲.۱ متر قد، سنتر فوروارد بود. در طول فصل ۱۹۶۱–۱۹۶۲، او اولین بازیکنی بود که بیش از ۴۰۰۰ امتیاز در یک فصل انجمن ملی بسکتبال (NBA) به دست آورد.او با ۴۰۲۹ امتیاز کل ، ومیانگین ۵۰.۴ امتیاز در هر بازی، رکوردار شد.

چمبرلین با کسب ۳۱۴۱۹ امتیاز در طول دوران حرفه ای خود، تا سال ۱۹۸۴ که رکورد او توسط کریم عبدالجبار شکسته شد، رکورد NBA را برای امتیازات به دست آورده بود. از دیگر نکات برجسته دوران حرفه ای چمبرلین در NBA می توان به میانگین ۳۰.۱ امتیاز در هر بازی اشاره کرد.

چمبر لین۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته این رکورد تاریخی NBA بعدا توسط مایکل جردن شکسته شد و همچنین می توان به میانگین ۲۲.۹ ریباند او در هر بازی اشاره کرد.

او در ۱۱ فصل از ۱۴ فصل خود بهترین ریباندر لیگ بود. و انگار برای اثبات اینکه بازیکنی خودخواه نیست، بالاترین تعداد پاس گل NBA را در فصل ۱۹۶۷-۱۹۶۸ را نیز داشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *