“آژنگ نیوز”:بروکسل با کپی برداری از بادگیرهای شهر یزد یک توربین بادی جدید را روی پشت بام های شهر امتحان می کند .در حقیقت بازنگری منابع انرژی تجدیدپذیر برای منظر شهری انقلاب انرژی سبز در سراسر اروپا در حال گسترش است که عمدتاً ادعا می شودتوسط پیشرفت‌های فن‌آوری در حال حاضر فراگیر پانل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی تامین می‌شود.در حالیکه حتی شکل ظاهری آن نیز از بادیگرهای قدیمی ایران کپی برداری شده است. با این حال، قابل توجه است که آنها یک ابتکار به خرج داده و از این بادگیر به شکل توریبن بادی برق هم میگیرند.

از بین دو فناوری تولید برق ، تنها پنل های خورشیدی برای نصب در حومه شهر و شهرها مناسب و انعطاف پذیر تشخیص داده شده است. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که توربین‌های بادی برای تکان دادن بال‌های قدرتمند خود در مکان‌های فراساحلی دریایی یا بالای کوه‌ها تنزل یافته‌اند. اما اگر بتوانید ظرفیت تولید برق را از طریق باد به قلب شهرها بیاورید، چه؟

بادگیر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این دقیقاً همان چیزی است که بروکسل به لطف یک مدل توربین بادی کوچکتر طراحی شده توسط استارتاپ Renewind تصمیم گرفته است آن را امتحان کند. درست مانند پانل های خورشیدی، مینی توربین بادی Renewind را می توان بر روی پشت بام ساختمان نصب کرد و شروع به تامین برق برای خانواده ها کرد.

این می تواند یک تغییر بازی برای شهرهایی باشد که آفتاب زیادی نمی بینند اما در معرض جریان هوای منظم هستند. نمونه اولیه – بخشی از یک برنامه ملی اولین توربین بادی Renewind بر روی سقف یک برج مسکونی در خیابان هلیپورت در ناحیه لاکن در بروکسل نصب شد. این برای دولت منطقه ای پایتخت بلژیک تنها 6000 یورو هزینه داشت. این طرح پیش نمایش نصب ده توربین بادی از این دست را در پشت بام همان ساختمان نشان می دهد.

اختراع Renewind برای استفاده حداکثری از شتاب باد در لبه سقف طراحی شده است، پدیده ای که می تواند بین ۱ تا ۳ مگاوات ساعت در سال تولید کند. Benoît Hellings، Alderman بروکسل برای آب و هوا، به نقل از RTBF، می‌گوید: «تکنولوژی توربین‌های بادی شهری احتمالاً به ما امکان می‌دهد در تمام فصول، با خروجی پایدار و قابل پیش‌بینی، برق تولید کنیم. با این حال، برنامه توسعه این فناوری جدید در سراسر بلژیک و آزمایش آن در سایر مناطق این کشور است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *