“آژنگ نیوز”:هاستال قدیمی‌ترین مسافرخانه و رستوران کاتالونیا هفته گذشته پانصدمین سالگرد خود را با اجرای نمایشی برای مهمانان و بازدیدکنندگان همیشگی خود جشن گرفت. هاستال، به عنوان مسافرخانه شناخته شده، در نزدیکی روستای پینوس، درست در مرکز جغرافیایی منطقه ای خودمختار واقع شده است.

داستان هاستال در سال ۱۵۲۴ شروع شد، زمانی که به عنوان مکانی برای اسکان زائرانی که برای بازدید از پناهگاه پینوس، یک کلیسای قرون وسطایی که هنوز در کنار مسافرخانه ایستاده بودند، تأسیس شد. از آن زمان، هاستال هرگز از حوزه تجارت خارج نشده است و همیشه به هدف اصلی و اصیل خود که پذیرایی از مسافران خسته است و به آنها مکانی برای بازیابی انرژی می دهد، خدمت می کند. چیزی که تغییر کرده این است که بخش اقامتی مسافرخانه دیگر (از دهه ۱۹۷۰) ارائه نمی شود، بنابراین، نمی توان جایی برای خواب پیدا کرد، اما همچنان یک وعده غذایی خوب برای مسافران تضمین شده است.

هاستل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گردشگری به عنوان یک سنت منطقه Solsonès، جایی که مسافرخانه را میتوان یافت، از نظر ویژگی‌های خود کاملاً متمایز از خط ساحلی مدیترانه است که مورد علاقه گردشگران بین‌المللی است. با این حال، اینجا جایی است که می توان تجربه اصیل حومه کاتالونیا، از جمله کوهستان، پیاده روی خوب، آب و هوای خنک تر و غذاهای دلچسب روستایی را یافت. به گفته مورخ لورا دی کاستلت، این رستوران به عنوان “یک خوابگاه ساده که سرپناهی فراهم می کرد و سوپ داغ و مقداری گوشت سرو می کرد” فعالیتش شروع شد.

این روزها، انتخاب ها مشابه است، اما بیشتر با آنچه که از یک رستوران سنتی کاتالان در حومه شهر انتظار می رود، مطابقت دارد. میهمانان می توانند با غذاهایی مانند اسکودلا، پای خورشتی، بره کبابی روی زغال بلوط و سیب زمینی با ماهی کاد میل کنند. مشخصات مشتریان نیز در طول قرن ها تغییر کرده است. اگر در ابتدا باید عمدتاً از زائران و چوپانان دوره‌گرد تشکیل می‌شد، این روزها بیشتر کوهنوردان، دوچرخه‌سواران و دوچرخه‌سوارانی را می‌بینید که از خوراکی‌های هاستال و مناظر پانورامای کوهستانی اطراف آن لذت می‌برند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *