آژنگ نیوز”:  به مناسبت انتشار چاپ پنجم کتاب «و کسی نمی‌داند در کدام زمین می‌میرد» نوشتۀ مهزاد الیاسی بختیاری که از سوی نشر اطراف منتشر شده است، مجلۀ بخارا بیست و پنجمین نشست عصر دوشنبۀ خود را به بحث و بررسی دربارۀ این کتاب اختصاص داده است. در این نشست که در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۳ در مرکز مطالعات خاورمیانه برگزار می‌شود، نوید پورمحمدرضا، شادی گنجی و علی دهباشی با حضور نویسنده دربارۀ این کتاب سخن خواهند گفت.

کسی نمی داند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

«و کسی نمی‌داند در کدام زمین می‌میرد» سفرنامه است و نیست. سفرنامه است چون به هر حال، سفر و وقایع سفر را روایت می‌کند؛ و سفرنامه نیست چون نویسنده، خلاف سنت سفرنامه‌های متعارف، به جای هیجان‌زدگی و عجله برای رسیدن، هرجا مجالی بیابد از هیاهوی جهان و شتاب سفر کناره می‌گیرد.

مهزاد الیاسی بختیاری دانش‌آموختۀ کارشناسی ارشد انسان‌‌شناسی از دانشگاه تهران است و در پیشینۀ کاری‌اش ویرایش، روزنامه‌نگاری و انتشار مقالات و مطالب بسیاری به زبان‌های فارسی و انگلیسی در مطبوعات به چشم می‌خورد. او در کنار سفرهای متعدد، در رسانه‌های مختلف نوشته و پاره‌ای از تأملاتش در سفر و دربارۀ سفر را در کتاب «و کسی نمی‌داند…» منتشر کرده است.

الیاسی در مواجهه با دنیای پیرامونش به بازتعریف نسبت خود، نه فقط با ناشناخته‌ها که با «من» معاصر جوان ایرانی پرداخته و مؤلفه‌های امروزی ایرانی بودن را مدنظر قرار داده است.

نشانی: بلوار کشاورز، خیابان نادری، نرسیده به خیابان ایتالیا، پلاک ۶ ، مرکز مطالعات خاورمیانه

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *