“آژنگ نیوز”: محله نوتردام دومونت مارسی در صدر جالب ترین محله های جهان قرار گرفت.وقتی موسسه تایم اوت رتبه‌بندی سالانه جالب‌ترین محله‌ها در شهرهای بزرگ سراسر جهان را منتشر کرد؛این رتبه بندی نشان می‌داد برنده سال ۲۰۲۴ نوتردام دومونت در شهر مارسی در جنوب فرانسه است.

این محله که برگرفته از نام کلیسای نوتردام دومونت است، که قدمت آن به اواسط قرن نوزدهم بازمی‌گردد، با روحیه پرهیزگاری فراوان بازدیدکنندگان را جلب نمی‌کرد.اگرچه، علی رغم اینکه جهت‌گیری مسئولان نسبتاً غیرمتعارف است، اما بهر حال شایستگی قرار گرفتن در بالای رتبه‌بندی محله‌های جهانی را دارد. نوتردام دومونت در محلی نه چندان دور از بندر قدیمی، نماد مارسی، که در کوچه پس کوچه های منطقه ششم پنهان شده، خواهید یافت.

مارسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وقتی آنجا هستید، به این معنی نیست که باید فرصت بازدید از کلیسایی را که نام محله را به خود اختصاص داده است، از دست بدهید. در آنجا بود که کسی جز فردریک شوپن که زمانی ارگ را به افتخار دوستی که در مراسم تشییع جنازه او شرکت کرده بود، نواخت. نوتردام دومونت جالب است زیرا می تواند تمام نیازهای آشپزی، فرهنگی و مهمانی شما را بدون نیاز به ترک منطقه کوچک خود برآورده کند.

این مکانی عالی برای قدم زدن در خیابان های رنگارنگ مزین به گرافیتی، مانند پلکان Cours Julien، نوشیدن یک نوشیدنی در تراس، خرید و لذت بردن از اجراهای خیابانی است. منطقه عابر پیاده اطراف کلیسا، ردیفی از درختان چنار (که نماد جنوب فرانسه است)، با شخصیت های جالب، کتابفروشی ها، کافه ها، کافه ها، چایخانه ها و گرافیتی ها، چشم و قلب را جذب می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *