“آژنگ نیوز”: طولانی ترین پادشاهی چین شروع شد.امپراتور کیان لونگ که شش دهه سلطنت او (۹۶-۱۷۳۵) در دوران سلسله چینگ (مانچو) یکی از طولانی‌ترین دوره‌ها در تاریخ چین بود،در چنین روزی در سال ۱۷۱۱ میلادی متولد شد.

او چهارمین امپراتور سلسله چینگ (مانچو) بود و در تاریخ چین او یک سری لشکرکشی انجام داد که تهدیدات ترک و مغول را برای شمال شرقی چین از بین برد (۶۰-۱۷۵۵)، امپراتوری خود را با ایجاد استان جدید (منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ امروزی) گسترش داد و اقتدار چین را در جنوب و شرق تقویت کرد.

چین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کیان‌لونگ با قد تقریباً ۱۸۵ سانتیمتری ، بدنی بسیار لاغر داشت که حتی در دوران پیری نیز آن را حفظ می‌کرد. قواعد قوی و عشق او به فضای باز مورد تحسین گسترده قرار گرفت. در زندگی خصوصی، کیان لونگ عمیقاً به همسر اول خود، ملکه شیائوکسیان، وابسته بود.لونگ در سال ۱۷۲۷ با او ازدواج کرده بود و از او (در سال ۱۷۳۰) پسری داشت .او آرزو داشت همسرش را جانشین خود را ببیند اما در سال ۱۷۳۸ همسرش درگذشت. همسر دوم او. اولا نارا، در سال ۱۷۵۰ به مقام امپراتوری رسید، اما در سال ۱۷۵۶ زندگی در دربار را رها کرد و بدون شک به دلیل اختلاف با امپراتور، به صومعه رفت و بازنشسته شد. کیان لونگ از صیغه های خود ۱۷ پسر و ۱۰ دختر داشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *