آژنگ نیوز”:  نشست نقد و بررسی کتاب «آواز ققنوس» به میزبانی نشریه بخارا برگزار می شود.

به مناسبت انتشار کتاب «آواز ققنوس» نوشتۀ قاسمعلی فراست که از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده است، بیست و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های عصر دوشنبه‌های بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه دوم مهرماه ۱۴۰۳ با حضور شهرام اقبال‌زاده، مجید راستی، شکوه قاسم‌نیا، مجید قیصری و علی دهباشی در مرکز مطالعات خاورمیانه برگزار می‌شود.

آواز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

قاسمعلی فراست متولد روستایی از توابع گلپایگان است. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر گذراند. برای ادامۀ تحصیل به دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و در رشتۀ ادبیات دراماتیک تحصیل کرد. مدتی در روزنامۀ «جمهوری» و «حوزۀ اندیشه و هنر اسلامی» (در بخش داستان) مشغول شد. سپس به تلویزیون رفت و مدیریت گروه ادب و هنر شبکۀ دو را به عهده گرفت. نوشتن را از همان سال‌های آخر دبیرستان شروع کرد. حاصل تلاش چند سالۀ او در این زمینه بیست و یک کتاب منتشر‌شده و سه کتاب زیر چاپ است.

«آواز ققنوس»، رمانی است نوجوانانه و در قالب فانتزی نوشته شده است. شخصیت اصلی داستان (شاهو) از پدربزرگش شنیده گلی وجود دارد که هر دردی را درمان و هر مشکلی را حل می‌کند. شاهو به دو دلیل دوست دارد هرچه زودتر گل را پیدا کند. دلیل اول زندان بودن پدرش و دلیل دوم از بین رفتن دوستی و مهربانی بین مردم است. منتها سال‌های زیادی است که هیچ خبری از گل نیست و به همین دلیل هیچ کس آن را نمی‌شناسد، الا پدر‌بزرگ شاهو که عمری طولانی دارد و به این علت هنوز با شکل و بویش آشناست

مرکز مطالعات خاورمیانه: بلوار کشاورز، خیابان نادری (نرسیده به خیابان ایتالیا)، پلاک ۶

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *