“آژنگ نیوز”: محمود حکیمی، نویسندۀ آثار پرفروش و پژوهشگر تاریخ اسلام و معاصر، بامداد امروز در بیمارستان شریعتی تهران در سن ۸۰ سالگی درگذشت.این نویسنده و پژوهشگر از مدتی پیش درگیر بیماری شده و در بیمارستان شریعتی تهران بستری بود.  

محمود حکیمی، زاده ۱۳۲۳ شمسی در تهران بود. اولین قلم‌آزمایی او به سال ۱۳۳۴ و تهیه نشریه خانوادگی «شادرو» صورت گرفت، اما همکاری او با نشریاتی چون مجله «کیهان بچه‌ها» رسماً از سال ۱۳۳۹ با ارسال مقاله و داستان آغاز شده است. او که در آن‌ سال‌ها جوانی دبیرستانی بوده، کار ترجمه داستان‌های پلیسی برای مجله «امید ایران» را نیز پی گرفت.

حکیمی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اولین مقاله هدفمند و سیاسی‌اش با عنوان «اسلام و مسئله گرسنگی» در سال ۱۳۴۵ در مجله پرفروش «مکتب اسلام» به چاپ رسید.حکیمی در سال ۱۳۴۹ به پژوهش‌هایی درباره ادیان و آموزه‌های آنان دست زد. وی این کار را به پیشنهاد دکتر محمدجواد باهنر آغاز کرد.

در کارنامه محمود حکیمی بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب مشاهده می شود.«غرب بیمار»، نخستین کتاب محمود حکیمی است که در سال ۱۳۵۱ منتشر شد و از دیگر آثار ماندگار وی می‌توان به «همراه با عارفان، عیاران و جوانمردان»، «در مدرسه مولانا: سیری در مثنوی معنوی»، «داستان‌ها و فراز‌هایی از زندگانی امام حسین»، «سلحشوران علوی»، «در سرزمین یخبندان»، «اشراف زاده جوان» و … اشاره کرد.آثار حکیمی بسیار پر فروش بودند به گونه ای که کتاب «وجدان» در میان پرفروش‌ترین آثار کشورمان در جایگاه سوم است.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *