“آژنگ نیوز”:فرانسه به نحوه حفظ آثار تاریخی اش در کشور ایتالیا اعتراض دارد!فرانسه مدعی مالکیت پلکان اسپانیایی در رم است البته کشور ایتالیا به شدت با اظهارات دیوان محاسبات فرانسه مخالف است .یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی رم – پله‌های اسپانیا – پس از انتشار گزارشی از دیوان محاسبات فرانسه در انتقاد از نگهداری از املاک این کشور در پایتخت ایتالیا، به موضوع مناقشه حقوقی و رسانه‌ای بین فرانسه و ایتالیا تبدیل شد.

گزارش دادگاه به خودی خود بر اثر تاریخی پله های اسپانیایی که در ایتالیایی به عنوان Scalinata di Trinità dei Monti شناخته می شود تمرکز نمی کند، بلکه انتقاداتی را در مورد نگهداری از پنج کلیسای فرانسوی که توسط بنیادی به نام (موسسات متقیان فرانسوی در روم) کنترل می شود، مطرح می کند. . در میان این کلیساها، معبد Trinità dei Monti نیز وجود دارد که در بالای پلکان معروف باروک قرار دارد. هم کلیسا و هم پله ها به دستور پادشاهان فرانسوی با استفاده از بودجه فرانسوی و معماران فرانسوی ساخته شدند.

فرانسه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دیوان محاسبات این حقایق تاریخی را تأیید کرد، که به عنوان ادعای مالکیت بر پله های اسپانیایی به عنوان بخشی از سبد املاک و مستغلات جمهوری فرانسه در رم تفسیر شد. به هر حال، این مجموعه شامل حدود ۱۸۰ ملک، دفتر، مغازه و آپارتمان اجاره ای است که درآمد سالانه ۴.۵ میلیون یورو برای دولت فرانسه ایجاد می کند. آیا این فقط یک سوء تفاهم است؟ توافق بر سر این دارایی‌ها به قراردادی در سال ۱۷۹۰ بین فرانسه و واتیکان (در آن زمان تمام رم بخشی از کشورهای پاپ بود) برمی‌گردد که همه دارایی‌های کشور اروپایی را در یک مجموعه جمع‌آوری می‌کرد. آنچه موضوع را پیچیده می کند این است که از اواخر قرن نوزدهم، پله های اسپانیایی، از جمله بازسازی، توسط شهر رم و ایالت ایتالیا حفظ شده است.

ناظر میراث فرهنگی رم، کلودیو پاریسی پریسیچه، در پاسخ به این مناظره اظهار داشت که پله های اسپانیایی “مکانی تاریخی و دارای ارزش هنری بسیار بالایی هستند، اما آنها همچنین یک گذرگاه عمومی هستند و بنابراین بدون بحث، بخشی جدایی ناپذیر از رم هستند. به گزارش Wanted در رم، پایتخت ایتالیا. دانیلا سانتانچه، وزیر گردشگری ایتالیا، حتی رادیکال‌تر بود و گفت: «فرانسه بدون ایتالیا چه می‌شد… آنها حتی می‌خواهند پله‌های اسپانیایی را بردارند». دیگر سیاستمداران مدعی شدند که در این صورت ایتالیا باید آثار هنری خود را از موزه لوور درخواست کند. پیر موسکوویسی، رئیس دیوان محاسبات فرانسه، اما با تعجب پاسخ داد و گفت که این گزارش فقط خواستار توضیح در مورد وضعیت دارایی است. بیشتر گردشگران و مردم در سراسر جهان احتمالاً تعجب خواهند کرد که اسپانیا نیز با توجه به نام سایت معروف درگیر اختلاف مالکیت نیست. با این حال، نام پله های اسپانیایی از میدان اسپانیایی در مجاورت راه پله گرفته شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *