“آژنگ نیوز”: وضعیت جهانی سواد بیانگر مشکلات آموزش است.یکی از مهمترین مشکلات هزینه های تحصیل است.یک گزارش رسمی و جهانی از دولت ها می خواهد که همه موسسات آموزشی، دولتی و خصوصی را به عنوان بخشی از یک سیستم با قوانین، حمایت مالی و نظارت مشترک ببینند.این گزارش تاکید دارد که تأمین مالی آموزش و پرورش نباید به نفع برخی از فراگیران باشد و برخی دیگر را حذف نکند.   

دولت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که خانواده‌ها برای کالاها یا خدمات آموزشی که کشور متعهد به ارائه رایگان آن‌ها شده است، پولی پرداخت نکنند. بودجه عمومی باید بر اساس ثبت نام دانش آموزان و نیازهای دانش آموزان تخصیص یابد. مدارس نباید دانش‌آموزان را برای پذیرش انتخاب کنند یا از این امر سود ببرند. در حال حاضر، ۲۸ درصد از کشورها ارائه انتفاعی آموزش ابتدایی و متوسطه را ممنوع می کنند، اما ۳۰ درصد هزینه ها را در همان سطوح تنظیم نمی کنند.

وضعیت جهانی سواد - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بنابراین همه فراگیران باید آموزش با کیفیت دریافت کنند. دولت ها باید سازوکارهای تضمین کیفیت مرتبط با ورودی ها، نتایج، ایمنی و شمول را ایجاد کنند و آنها را برای همه ارائه دهندگان آموزش به کار گیرند. استانداردهای مدرسه و دستاوردهای آنها باید در دسترس عموم قرار گیرد. تدریس خصوصی تکمیلی می تواند نابرابری ها را تشدید کند و نیاز به نظارت دارد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *