“آژنگ نیوز”:کتاب آیا گیاهان ریاضی می دانند؟: باز کردن داستان مارپیچ های گیاهی، از لئوناردو داوینچی تا کنون منتشر شد.نویسندگان:استفان دوآدی، ژاک دومایس، کریستف گوله و نانسی پیکاین کتاب نگاهی خیره‌کننده به مارپیچ‌های گیاه‌شناسی و دانشمندانی است که در مورد آنها گیج شده‌اند.

جلد گالینگور قیمت: ۲۷.۹۵ دلار / ۲۲.۰۰ پوند شابک: منتشر شده: ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ موضوع_اصلی: ریاضیات. کتاب الکترونیکی ۳۰% تخفیف با کد PUP30 قیمت فروش: ۱۹.۵۷ دلار / ۱۵.۴۰ پوند.

درباره کتاب

چارلز داروین توسط مارپیچ های گیاهی به سمتی اشتباه سوق داده شد و چنان خشمگین شد که یک بار از یکی از دوستانش درخواست کرد که “اگر می خواهی من را از مرگ بدی نجات دهی”این راز را توضیح دهد . داروین طبیعت گرا افسانه ای به سختی تنها بود که از این الگوها عذاب می کشید. مارپیچ های گیاهی نگاه لئوناردو داوینچی را به خود جلب کرد و به آخرین وسواس آلن تورینگ تبدیل شد.

گیاهان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این کتاب داستان فیزیکدانان، ریاضی‌دانان و زیست‌شناسانی را روایت می‌کند که به‌طور مغناطیسی جذب مارپیچ‌های فیبوناچی در گیاهان شده‌اند و به دنبال پاسخی برای این هستند که چرا این الگوهای زیبا و فریبنده در اشکال گیاه‌شناسی متنوعی مانند مخروط‌های کاج، کلم‌ها و گل‌های آفتابگردان وجود دارند. آیا گیاهان ریاضی می دانند؟این کتاب خواننده را در طول قرن ها به عقب می برد تا کشف کنند که چگونه ذهن های بزرگ توسط الگوهای فیبوناچی در طبیعت مجذوب و مبهوت شده اند. این یک راه‌حل هندسی جدید قدرتمند ارائه می‌کند که در خارج از محافل علمی کمتر شناخته شده است، که دلیل رخ دادن الگوهای مارپیچی منظم و نامنظم را روشن می‌کند. در طول مسیر، این کتاب در مورد هندسه های گیاهی مرتبط مانند فراکتال ها و نحوه ی تا زدن برگ ها در داخل جوانه ها بحث می کند. هنگامی که خواننده شروع به دیدن اتصالات می کند، نورون های ذهنش ترک خواهند خورد. این کتاب به خواننده انگیزه می دهد که با چشمانی جدید به الگوهای گیاه شناسی و خود جهان طبیعی نگاه کند. این کتاب با صدها تصویر رنگی زرق و برق دار، شامل ده ها فعالیت عملی خلاقانه و حتی دستور العمل های گیاهی مارپیچی است که خوانندگان را تشویق می کند تا این الگوهای فریبنده را برای خود کشف و جشن بگیرند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *