“آژنگ نیوز”:ماریا کالاس، سوپرانوی اپرایی یونانی متولد آمریکا، در چنین روزی در سال ۱۹۷۷ میلادی ، در سن ۵۳سالگی در پاریس درگذشت.او هنر اپرا را در اواسط قرن بیستم با ترانه های خود احیا کرد.تطبیق پذیری چشمگیر او با شیوه های متفاوت یکی از شاخص ترین و تاثیرگذارترین وجوه این خواننده اپرا به حساب می آید.

فعالیت کالاس، به هنگام جنگ جهانی دوم آغاز شد،اما وقتی در سال ۱۹۴۵ کالاس به ایالات متحده وارد شد،حرفه او به طور جدی در آگوست ۱۹۴۷ آغاز شد.همچنین زمانی که او در La Gioconda در ورزشگاه ورونا، ایتالیا ظاهر شد. به زودی، زیر نظر رهبر ارکستر تولیو سرافین، اولین بار در ونیز، تورین و فلورانس شروع به کار کرد؛شهرتش به اوج رسید. در سال ۱۹۴۹ او برای اولین بار در رم، بوئنوس آیرس و ناپل و در سال ۱۹۵۰ در مکزیکوسیتی ظاهر شد.

کالاس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این اجراها کمک کرد تا کالاس لقب «لا دیوینا» («معنوی») را به خود اختصاص دهد.اولین اجرای آمریکایی او در نوامبر ۱۹۵۴ در اپرای لیریک شیکاگو در نقش اصلی نورما انجام شد، اجرایی که او در مقابل تماشاچیان داشت رکورد بدست آمده توسط او رادر اپرای متروپولیتن شهر نیویورک برجای گذاشت. برنامه های ضبط‌ شده کالاس با استقبال پرشور مردمی روبرو شد و او یکی از محبوب‌ترین خواننده‌های آن دوره بود.

پس از آخرین اجرای اپرایی در نقش توسکا در کاونت گاردن لندن (۱۹۶۴)، کالاس در فیلم مدیا (۱۹۶۹) حضور یافت. در سال ۱۹۶۶ شهروند یونان شد و تابعیت ایالات متحده را رها کرد. او قبل از آخرین تور کنسرت در ایالات متحده و اروپا (۱۹۷۳-۱۹۷۴) در جویلیارد (۱۹۷۲) کلاس های استاد اپرا تدریس کرد. تا زمان بازنشستگی، او بیش از ۴۰ نقش مختلف را در سینما ایفا کرده بود و بیش از ۲۰ اپرای کامل ضبط کرده بود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *