“آژنگ نیوز”:   در حال حاضرحضور انسان در مدار زمین به شلوغ ترین زمان خود رسیده است. است. با ورود سه انسان جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در هفته گذشته،  به علاوه مأموریت تمام غیرنظامی Polaris Dawn، در مجموع ۱۹ نفر در حال حاضر به دور زمین می‌چرخند – این یک رکورد جهانی جدید است. یک فضانورد آمریکایی و دو فضانورد روسی – دان پتیت، الکسی اوچینین و ایوان واگنر – به ۹ نفر دیگر در حال حاضر در ISS پیوسته اند: متیو دومینیک، مایکل بارت، ژانت اپس، الکساندر گربنکین، اولگ کونوننکو، تریسی کالدول دایسون، نیکولای چوب، و بوچ ویلمور و سونی ویلیامز دو فضانوردی که از اقامت طولانی مدت لذت می برند.

سفینه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در جای دیگری در مدار، سه “تایکونات” –لی کونگ  یه  گوانگفو و لی گوانگ شو  در ایستگاه فضایی Tiangong چین وجود دارد. همچنین چهار غیرنظامی در مدار هستند – جرد آیزاکمن، اسکات پوتیت، سارا گیلیس و آنا منون – که در ماموریت اسپیس ایکس Polaris Dawn شرکت می‌کنند و اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی را انجام دادند. با مجموع ۱۹ انسان، رکورد قبلی بیشترین تعداد انسان در یک زمان در مدار زمین را شکست. این رکورد سال گذشته در می 2023 زمانی که ۱۷نفر در مدار بودند، از جمله فرانک روبیو فضانورد که همچنین در یک اقامت طولانی مدت برنامه ریزی نشده بود، ثبت شد.

همچنین در ۲۲ شهریور ماه ، ماموریت Polaris Dawn با انجام اولین راهپیمایی فضایی که توسط شهروندان خصوصی با استفاده از لباس‌های فضایی جدید طراحی شده SpaceX انجام شد، رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *