“آژنگ نیوز”: تصویر خاکسپاری موتزارت ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺳﮕﺶ ﺗﺎﺑﻮﺗﺶ ﺭا ﺑﺪﺭﻗﻪ ﻣﯿﮑﺮﺩ به عنوان یک تصویر برای روایت موضوع تاریخی مرگ موتزارت درگمنامی و فقر منتشر شده است.همچنین ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻋﮑﺲ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺭﻭﯼ ﻣﯿﺰ ﮐﺎﺭ ﺑﺘﻬﻮﻭﻥ برای عبرت گرفتن ﺑﻮﺩﻩ است.

خاکسپاری موتزارت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در واقع میگویند ولفگانگ آمادئوس موتزارت ،در ۵ دسامبر ۱۷۹۱در گذشت وغالباً در مورد او روایت می شود که او را در گور یک فقیر دفن کردند، یا در گودالی بی نشان انداختند و حیثیت و هویتش را سلب کردند. در واقع اصلاً اینطور نبود. تشییع جنازه موتزارت بی شباهت به صدها تدفین مرسوم دیگر در این سالها نبود .مراسمی که در همان سال برای افرادی برگزار شد که اگرچه فقیرهم نبودند، اما به سادگی قادر به پرداخت هزینه های نجومی یک مراسم تدفین خصوصی نبودند. اگرچه قبر او دارای یک نقشه معمولی بود، اما قبریک فرد فقیر نبود. در عوض، یک قبر مشترک یک قطعه انفرادی بود که شهر ممکن است پس از یک دهه دوباره از آن استفاده کند و هیچ چیز غیرعادی یا شرم آوری در مورد دفن شدن در آن وجود نداشت. در واقع، فقط نجیب‌ترین‌ها این افتخار را داشتند که ادعای قبری را کنند که وقتی فضای قبرستان  محدود می‌شد، دوباره از آن  استفاده نمی‌شد.

یکی از روزنامه های آن زمان آن را توصیف کرد : تمام وین، و همراه با این شهر امپراتوری، تمام دنیای موسیقی، سوگوار از دست دادن نابهنگام این مرد جاودانه است. همه مشکلات به این دلیل شروع شد که آنها آهنگساز بزرگ را در یک قطعه استاندارد و بدون علامت در قبرستان سنت مارکس (در حال حاضر پارک) در منطقه سوم وین دفن کردند.

در هر حال این آهنگساز به عنوان یکی از نیمی از ساکنان طرح مورد نظر، که اغلب با یک نشانگر چوبی ساده به یادگار مانده بود، به قبر خود رفت. در حدود اوایل این قرن، طبق عادت، بقایای قبر موتزارت هم  از بین رفت تا این طرح دوباره مورد استفاده برای یک مرده دیگرقرار گیرد و در این مرحله بود که محل استراحت نهایی او مانند بسیاری از افراد در آن دوران گم شد. موتزارت مسلماً در مراسمی در وین و پراگ به یادگار گذاشته شد و بیوه‌اش، کنستانزه، کمک‌های زیادی برای هزینه مراسم خاکسپاری شوهرش و همچنین نگهداری از خانواده‌اش دریافت کرد.

موزارت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

برای سال‌ها محل بقایای موتزارت ناشناخته بود تا اینکه در سال ۱۸۵۵ گمان می‌رود این قبر کشف شد. در سال ۱۸۵۹ هانس گاسر یک بنای تاریخی در آنجا ساخت. بعداً این قطعه به گروه قبرهای افتخاری نوازندگان در گورستان مرکزی وین منتقل شد. فضای خالی با تخته سنگی با نام موتزارت و سالهای تولد و مرگ او تزئین شده است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *