“آژنگ نیوز”: برج دوم دراوترخت پس از ۵ سال بازسازی دوباره قابل مشاهده است این سازه قرون وسطایی بلندترین برج کلیسا در هلند است . برج بلند قرون وسطایی اوترخت و نماد شهر، در پنج سال گذشته تحت بازسازی بوده و اکنون کامل شده است. این بازسازی تنها نمای بیرونی برج را تحت تأثیر قرار داد و این سومین پروژه مرمتی در تاریخ ساختمان بود.

پایان کار به این معنی است که برج گوتیک که بلندترین ناقوس هلند است بار دیگر در شکوه خود برای ساکنان و بازدیدکنندگان شهر کاملاً قابل مشاهده است. بازگرداندن درخشش بیرونی برج مستلزم جایگزینی ۱۰هزار آجر ماسه سنگی بود که با آجرهای جدید جایگزین شدند. با بهره گیری از  اقتصاد چرخه ای و کاهش ضایعات، آجرهای قدیمی‌تر در خانه‌های شخصی و سایر ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

برج دوم - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

برخی از آنها هنوز در یک مرکز باغ محلی برای جمع آوری پول برای سیستم روشنایی جدید فروخته می شوند. کل هزینه پروژه بازسازی طولانی برج ۴۰ میلیون یورو بوده است. برجسته ترین نماد اوترخت برج دوم این نام را دارد زیرا در ابتدا به عنوان بخشی از کلیسای جامع سنت مارتین اوترخت ساخته شد.

هر دوی این سازه‌ها در قرن چهاردهم، بین سال‌های ۱۳۲۱ تا ۱۳۸۲ ساخته شده‌اند، اما این دو سازه در نهایت سرنوشت متفاوتی داشتند. در ۱ آگوست ۱۶۷۴، یک گردباد بخشی از کلیسای جامع را ویران کرد اما برج دست نخورده باقی ماند، این دو ساختمان از آن زمان از هم جدا مانده اند. با این حال، با گذشت زمان، روزهای سختی برای برج نیز پیش آمد. طوفان در سال ۱۸۳۶ به طبقه بالای دوم تورن  آسیب رساند و مقامات در نظر گرفتند تا برای مدتی این سازه را تخریب کنند و به جای آن به بازسازی روی بیاورند.

اولین پروژه مرمت نیز پنج سال به طول انجامید. سپس، بازسازی جامع تری در سال ۱۹۰۱ انجام شد. این بازسازی به مدت ۳۱ سال به طول انجامید و در نهایت ارتفاع سازه را بیش از ۳ متر افزایش داد و به ۱۱۲.۳۲ متر فعلی رسید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *