“آژنگ نیوز”:فرانک کاپرا کارگردان آمریکایی درگذشت.او که بیشتر به خاطر مجموعه ای از فیلم های محبوب شامل آقای اسمیت به واشنگتن می رود (۱۹۳۹) و این یک زندگی شگفت انگیز (۱۹۴۶) شناخته می شددر چنین روزی در سال ۱۹۹۱ میلادی در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

کاپرا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اوکه برجسته‌ترین فیلمساز دهه ۱۹۳۰ بود که در طی آن سه جایزه اسکار به عنوان بهترین کارگردانی برنده شد. فیلم‌های او، که بسیاری از آنها در دوران رکود بزرگ ساخته شده‌اند، شامل جشن‌های عاطفی وطن‌پرستانه‌ای از همه انسان‌های با فضیلت بودند که از خودگذشتگی برای حقیقت را با قدرت می‌گویند و به دنبال خیر عمومی بودند.

فرانک کاپرا سیسیلی الاصل بود اما در کودکی به ایالات متحده نقل مکان کرد، مهندسی شیمی را پیش از اینکه به فیلمسازی دست یابد، دنبال کرد. همکاری او با فیلمنامه نویس رابرت ریسکین منجر به ساخت برخی از محبوب ترین آثار کلاسیک سینما شد.

بعد از موفقیت در سینما کاپرا به عنوان رئیس آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک خدمت کرد و با توجه به اینکه برنده سه جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد ؛ تأثیر قابل توجه خود را بر صنعت به نمایش گذاشت.

کاپری۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نمایی از فیلم آقای اسمیت به واشنگتن می رود

او با داستان های دلگرم کننده و الهام بخش که از مردم عادی دفاع می کرد و ارزش های آمریکایی را تجلیل می کرد، به شهرت رسید. فرانک کاپرا اغلب به عنوان «شخصیت‌مطلوب دررویای آمریکایی » شناخته می‌شد، زیرا داستان زندگی و فیلم‌های او ایده‌آل‌های امید، موفقیت و پیروزی فرد را در بر می‌گرفت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *