“آژنگ نیوز”:آتش سوزی بزرگ لندن به وقوع پیوست.در چنین روزی در سال ۱۶۶۶میلادی آتش سوزی بزرگ لندن به طور تصادفی در خانه نانوای پادشاه آغاز شد. لندن چهار روز در آتش سوخت و بخش بزرگی از شهر از جمله کلیسای جامع سنت پل قدیمی و حدود ۱۳هزار خانه را آتش ویران کرد.

آتش سوزی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آتش به طور تصادفی در خانه نانوای پادشاه در پودینگ لین در نزدیکی پل لندن آغاز شد. وزش باد شدید شرقی باعث شعله های آتش شد که در تمام روز دوشنبه و بخشی از روز سه شنبه شعله ور شد. روز چهارشنبه آتش خاموش شد. روز پنجشنبه خاموش شد، اما در غروب آن روز شعله های آتش دوباره در معبد شعله ور شد. برخی از خانه ها به یکباره توسط باروت منفجر شدند . هکتارها سرب روی پشت بام آب شد و مانند رودخانه به خیابان ریخت و کلیسای جامع بزرگ فرو ریخت. خوشبختانه برج لندن از جهنم فرار کرد .

این آتش در نهایت پس از ۴روزمهار شد. بسیاری از جزئیات جالب آتش سوزی در دفتر خاطرات ساموئل پپیس آورده شده است. رودخانه مملو از کشتی‌های پر از افرادی بود که هر تعداد از کالاهای خود را که می‌توانستند نجات دهند با خود می بردند. برخی به تپه‌های همپستد و هایگیت گریختند، اما مورفیلدز پناهگاه اصلی لندنی‌های بی‌خانمان بود.

آتش سوزی لندن۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فقط یک پنجم لندن ایستاده بود! تقریباً تمام ساختمان های مدنی و همچنین ۱۳ هزار خانه شخصی ویران شده بودند، اما به طرز شگفت انگیزی تنها شش نفر جان باختند.

در عرض چند روز پس از آتش سوزی، سه طرح مختلف برای بازسازی شهر توسط کریستوفر رن، جان اولین و رابرت هوک به پادشاه ارائه شد. اما هیچ یک از این طرح ها برای منظم کردن خیابان ها به تصویب نرسید و در نتیجه خطوط قدیمی تقریباً در همه موارد حفظ شد. با این وجود، کار بزرگ رن، برپایی کلیسای جامع سنت پل و کلیساهای بسیاری در اطراف آن به عنوان یک میراث تاریخی بود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *