“آژنگ نیوز”:گویان فرانسه (گویان) در شمال شرقی سواحل اقیانوس اطلس آمریکای جنوبی قرار دارد و از غرب با سورینام و از شرق و جنوب با برزیل همسایه است. خط ساحلی آن با اقیانوس اطلس در شمال تقریباً ۳۷۸ کیلومتر است. تنوع زیستی زیادی دارد و عمدتاً توسط جنگل های بارانی متراکم و عمدتا ناشناخته پوشیده شده است.

گویان۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اینجا بخشی از منطقه معروف به “گویانا” است که شامل گویان و سورینام است. این کشور با مساحت ۸۳۵۳۴ کیلومتر مربع ، کوچکترین کشور یا قلمرو آمریکای جنوبی است.

گاهی اوقات گویان فرانسه به همراه سایر کشورهای مرزی دریای کارائیب آمریکای جنوبی: کلمبیا، ونزوئلا، سورینام و گویان، بخشی از زیرمنطقه آمریکای جنوبی دریای کارائیب در نظر گرفته می شود. جمعیت آن، که بیشتر آنها در امتداد ساحل زندگی می کنند، از نظر قومی متنوع هستند. کرئول‌های گویان (مردمی که عمدتاً دارای میراث آفریقایی هستند که با برخی از اجداد فرانسوی مخلوط شده‌اند) بزرگترین گروه قومی هستند.

گویان۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گویان فرانسه به دلیل جنگل‌های قدیمی و وسیع آن که به عنوان کانون تنوع زیستی عمل می‌کنند، سنگر تنوع زیستی است. جنگل‌های بارانی اینجا مجموعه‌ای از گیاهان و جانوران را در خود جای داده و پناهگاه حیاتی برای گونه‌های متعددی است. تنوع زیستی ثبت شده با بیش از ۵۵۰۰ گونه گیاهی، از جمله ۱۰۰۰درخت، و جانوران متنوع شامل ۷۰۰ گونه پرنده، ۱۷۷ گونه پستاندار، بیش از ۵۰۰ گونه ماهی (که ۴۵ درصد آنها بومی هستند) و ۱۰۹ گونه دوزیست چشمگیر است. ساکنان قابل توجه حیات وحش عبارتند از پوما، میمون، تاپیر، کایمان، اوسلوت، تنبل، مورچه خوار بزرگ، کاپیبارا و آرمادیلو.

گویان۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

حفاظت در گویان فرانسه یک اقدام مستمر و ضروری است که هدف آن حفاظت از تنوع زیستی متمایز منطقه، اکوسیستم های بکر و منابع طبیعی است. گستره وسیع جنگل های بارانی دست نخورده، تالاب ها و محیط های ساحلی، گویان فرانسه را به گنجینه زیست محیطی تبدیل کرده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *