“آژنگ نیوز”:سون گوران اریکسون،مربی افسانه ای فوتبال، در سن ۷۶سالگی درگذشتسون گوران اریکسون، سرمربی سوئدی فوتبال،اولین خارجی ای بود که هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده داشت، اومربی تیم به اصطلاح “نسل طلایی” از بازیکنان از جمله دیوید بکهام، استیون جرارد، وین رونی و فرانک لمپارد بود.او روز دوشنبه (دیروز)در سن ۷۶ سالگی درگذشت. اریکسون، مربی کاریزماتیکی که در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ باشگاه‌های سوئدی، پرتغالی و ایتالیایی را به جام‌های بزرگ هدایت کرد.

اریکسون - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او گفته “من بهترین شغل دنیا را داشته ام و برای مدت طولانی هر روز خوشحال بودم. این فوق العاده بود.” اریکسون انگلیس را تا یک چهارم نهایی جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ و قهرمانی اروپا در سال ۲۰۰۴هدایت کرد. اریکسون پس از جام جهانی ۲۰۰۶از انگلیس کنار رفت و بعداً مکزیک و ساحل عاج و همچنین باشگاه های انگلیسی منچسترسیتی و لستر سیتی را مدیریت کرد.مارک بولینگهام، مدیرعامل اتحادیه فوتبال انگلیس گفت که اریکسون به خاطر کار قابل توجهش با تیم انگلیس و به خاطر مشارکت گسترده‌ترش در این بازی به یاد خواهد ماند. از طرف همکارانم در اتحادیه فوتبال انگلیس، در گذشته و حال، افکار ما امروز با دوستان و خانواده او است. او بسیار دلتنگ خواهد شد و ماه آینده در دیدار با فنلاند در ومبلی به او ادای احترام خواهیم کرد.”

اریکسون برای اولین بار با هدایت باشگاه سوئدی IFK گوتنبرگ به عنوان قهرمانی جام یوفا در سال ۱۹۸۲ به شهرت بین المللی دست یافت و در باشگاه های بنفیکای پرتغال و باشگاه های ایتالیایی آ اس رم، فیورنتینا، لاتزیو و سامپدوریا به کار موفقش ادامه داد.

اریکسوم - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اریکسون به دلیل مشکلات سلامتی، او در فوریه ۲۰۲۳ از سمت مدیر ورزشی باشگاه کارلستاد سوئد کنار رفت. مارک بولینگهام، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: این روز بسیار غم انگیزی است. هیچکس نمی تواند پیروزی ۵-۱ مونیخ مقابل آلمان را تحت هدایت سون فراموش کند. سون به درستی شناخته خواهد شد و برای همیشه به خاطر کار مهمش با تیم انگلیس و به خاطر سهم گسترده‌ترش در این بازی در یادها خواهد ماند. پس از اعلام تشخیص سرطان، اریکسون به آرزوی همیشگی خود در زمانی که اسطوره های لیورپول را هدایت کرد، برآورده شد، زیرا آنها در ماه مارس در یک مسابقه خیریه مقابل آژاکس در آنفیلد بازی کردند.نظر اریکسون در مورد مرگ چنین بود: «متاسف نباش، لبخند بزن».

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *