“آژنگ نیوز”:پاریس آزاد شد.درچنین روزی در سال ۱۹۴۴، حدود دو ماه پس از تهاجم متفقین به نرماندی،با ورود لشکر دوم زرهی آزاد فرانسه به فرماندهی ژنرال ژاک فیلیپ لکلرک، پاریس از اشغالگران آلمانی آزاد شد.

پاریس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آزادی پاریس برای متفقین اولویت نداشت، اما قیام مردم علیه آلمانی‌ها در ۱۹ اوت باعث که آزادی پاریس اهمیت باید. بنابراین لشکر ۲ زرهی فرانسه به پاریس اعزام شد و در ۲۴ اوت وارد شهر شد. در ۲۶ اوت رژه پیروزی عظیمی در شانزه لیزه برگزار شد. پس از شکست دادن نیروهای آلمانی در نرماندی، ارتش متفقین از طریق فرانسه هجوم آوردند و سعی کردند به عقب نشینی سربازان آلمانی برسند.

پاریس۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آزادی پاریس نیز به دلیل خطر آسیب رساندن به شهر اولویت نداشت. با این حال، در ۱۹ اوت ۱۹۴۴، مقاومت فرانسه باعث قیام پاریس علیه آلمان ها شد. به فرمانده آلمانی پاریس، ژنرال کلتیتز دستور داده شد که قیام را سرکوب کند و شهر را نابود کند، همانطور که آلمانی ها در ورشو انجام دادند. شارل دوگل برای جلوگیری از این فاجعه اصرار داشت که متفقین مداخله کنند. فرماندهی متفقین لشکر دوم زرهی فرانسوی سرلشکر لکلرک را با پشتیبانی لشکر ۴ پیاده نظام سرلشکر بارتون اعزام کرد. اولین گروه در شامگاه ۲۴ اوت موفق شد به قلب پاریس نفوذ کند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *