“آژنگ نیوز”: استیو جابز از مدیرعاملی اپل استعفا داد .در چنین روزی در سال ۲۰۱۱ میلادی در بحبوحه مشکلات سلامتی،جابز از کار کناره گرفت و کمتر از دو ماه بعد درگذشت.

جابز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در پاییز ۱۹۷۴ در دره سیلیکون، جابز دوباره با استیون وزنیاک، دوست دبیرستانی سابق که برای شرکت هیولت پاکارد کار می کرد، ارتباط برقرار کرد. زمانی که وزنیاک به جابز از پیشرفت خود در طراحی برد منطقی کامپیوترش گفت، جابز به آنها پیشنهاد داد که با هم وارد تجارت شوند، که پس از رد رسمی طراحی وزنیاک توسط هیولت پاکارد در سال ۱۹۷۶ مشارکت آنها به کونه ای دیگرانجام شد. در گاراژ خانواده جابز با پولی که آنها از فروش مینی بوس فولکس واگن جابز و ماشین حساب قابل برنامه ریزی وزنیاک به دست آوردند مرکز تولیدات ساخته شد.

جابز۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جابز یکی از اولین کارآفرینانی بود که فهمید که رایانه شخصی برای مخاطبان گسترده ای جذاب خواهد بود، حداقل اگر به نظر نمی رسید که متعلق به یک نمایشگاه علمی دبیرستانی باشد. وزنیاک با تشویق جابز یک مدل بهبودیافته به نام Apple II را طراحی کرد که با یک صفحه کلید کامل شده بود، و آنها ترتیبی دادند که یک جعبه پلاستیکی براق و قالب‌گیری شده برای محصور کردن دستگاه ساخته شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *