“آژنگ نیوز”: کولوسئوم رم بار دیگر هدف نقاشی های گرافیتی گردشگران واقع شده است. با وجود خشم گسترده، به نظر می رسد این نوع حوادث هر سال تکرار می شود به نظر می رسد که انگیزه ثبت هویت خود به اثر هنری که آزمون زمان خود را پس داده است، بازتابی است که هرگز در قلب گردشگرانی که از ایتالیا دیدن می کنند، نمی میرد. نمونه‌ای از آن آخرین حادثه مربوط به یک بازدیدکننده خارجی است که نام خود را بر روی دیوارهای کولوسئوم در رم در جمعه گذشته حک کرده است.

این جوان ۱۹ ساله، اهل اوکراین، در حال حک کردن نام خود با استفاده از کلید روی دیواری بین ورودی طبقه اول آمفی تئاتر باستانی و دهلیز دستگیر شد. او توسط یک گردشگر دیگر که با مقامات امنیتی تماس گرفته بود دستگیر شد. این توریست اوکراینی پس از دستگیری، اکنون با امکان پرداخت جریمه ۱۵هزار یورویی به اضافه ۲ تا ۵ سال حبس برای رفتار خود مواجه است.

رم - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تابستان گذشته، کولوسئوم بار دیگر در مرکز توجه و خشم قرار گرفت، زمانی که یکی دیگر از گردشگران اروپای شرقی (یک بلغاری ساکن بریتانیا) در حال خراش نام خود و دوست دخترش فیلمبرداری شد. ایتالیا هیچ تحملی برای خرابکاری فرهنگی ندارد در آغاز سال جاری، دولت ایتالیا مجازات های سخت تری را برای خرابکارانی که در حال تخریب بناهای تاریخی این کشور دستگیر شده بودند، وضع کرد

. با در نظر گرفتن همه موارد، مجرم اوکراینی ممکن است واقعاً با جریمه ای  ارزان قیمت ایتالیا را ترک کند، زیرا جریمه های تعیین شده برای تخریب میراث فرهنگی بر اساس قانون جدید تا ۶۰ هزار یورو می رسد. در همین راستا، دو گردشگر آلمانی ممکن است به دلیل نوشتن گرافیتی بر روی پل پونته وکیو فلورانس پس از گرفتار شدن در عمل تا ۴۰هزار یورو جریمه شوند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *