“آژنگ نیوز”:مونالیزا دزدیده شد .در چنین روزی در سال ۱۹۱۱، مونالیزای لئوناردو داوینچی توسط سه صنعتگر ایتالیایی از موزه لوور به سرقت رفت.

این نقاشی تا سال ۱۹۱۳ کشف نشد .طرح این سرقت در رسانه ها باعث شد تا آن را به یکی از مشهورترین نقاشی های جهان تبدیل کند.

اگر کسی صبح روز ۲۱ اوت ۱۹۱۱ بیرون از موزه لوور پاریس ایستاده بود، شاید متوجه سه مردی شده باشد که با عجله از موزه خارج می شوند.

آنها سه کارشناس ایتالیایی، خمار نبودند. اما شاید کمی خسته بودند. آنها سارقینی بودند که فقط شب را در کمد لوازم هنری سپری کرده بودند.

مونالیزا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در آن صبح تاریخی ، در حالی که موزه لوور هنوز بسته بود، آنها از کمد بیرون آمدند و نقاشی، قاب و جعبه شیشه ای محافظ را از روی دیوار برداشتند. آنرا با پتو پوشانده و به سمت ایستگاه Quai d’Orsay حرکت کرد، جایی که این سه نفر سوار قطار سریع السیر ۷:۴۷ صبح به مقصد خارج از شهر شدند.

قبل از سرقت، «مونالیزا» در خارج از دنیای هنر چندان شناخته شده نبود. لئوناردو داوینچی آن را در سال ۱۵۰۷ نقاشی کرد، اما در دهه ۱۸۶۰ بود که منتقدان شروع به ستایش آن به عنوان شاهکار نقاشی رنسانس کردند.

۲۸ ساعت از سرقت گذشت تا اینکه کسی حتی متوجه جای خالی تابلو مونالیزا شد. مردی که متوجه شد یک هنرمند تازه کار و گمنام بود که سه پایه خود را برای نقاشی از روی تابلو مونالیزا در گالری در لوور تنظیم کرد. تام هوبلر نویسنده کتاب جنایات پاریس می‌گوید: «آن نقاش تازه کار احساس می‌کرد تا زمانی که «مونالیزا» وجود ندارد، نمی‌تواند کار کند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *