“آژنگ نیوز”: مسابقه اسب دوانی پالیو، رویداد عجیب و غریب و با طعم بسیار محلی در کشور ایتالیا است. این مسابقات درآخر مرداد ماه  برگزار می شود اگر کسی در این زمان  در شهر سیه‌نا باشد، احتمالاً با یکی از هیجان‌انگیزترین رویدادهای ورزشی جهان روبرو خواهد شد.

درمسابقه اسب دوانی پالیو دی سیه نا اشخاصی با لباس‌های رنگارنگ که هر کدام سمبل  محله‌ای متفاوت از شهر را نشان می‌دهند ؛حضور دارند.. این رویداد دو روزه از سال ۱۶۳۳ میلادی در پیازا دل کامپو در حال برگزاری است و نباید آن را از دست داد. این شهر فوق‌العاده توسکانی ، دارای شکل عجیب و غریب مربع مرکزی است، که نمایانگر نوعی صفحه نامنظم متمایل یا در صورت تمایل یک آمفی تئاتر است. لبه های مربع مسیر مسابقه اسب دوانی را تشکیل می دهند که یک حلقه را تکمیل می کند که باید در سه دور قبل از تعیین برنده اجرا شود.

اسب سینا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کل ماجرا بیش از یک دقیقه و نیم طول نمی کشد، با این حال آنقدر هیجان و آداب و رسومی احاطه شده است که معنای غرور بیش از حد محلی را در هیچ جای دیگری بر روی زمین تعریف نکرده است. سنت ها وریشه‌های نژاد سینا حتی به قبل از سال ۱۶۳۳ برمی‌گردد و به رسم ریشه‌دار ساکنان شهر اشاره می‌کند که خود را با بازی سرگرم می‌کنند و روحیه رقابتی را بین این رقابت‌ها حفظ می‌کنند، همانطور که در ۱۷ منطقه سنتی  دیگر نیزشناخته می‌شوند.

پیازا دل کامپو در طول قرن‌های گذشته میزبان دویدن، گاوبازی و حتی بوفالو سواری بوده است. در ابتدا، پالیو تنها در ۲ ژوئیه برگزار شد، اما پس از آن، از سال ۱۷۰۱، تاریخ دوم (آخر مرداد ماه) به تقویم اضافه شد. هیچ کس دقیقاً مطمئن نیست که چرا این اتفاق افتاد، اما باعث ایجاد یک رسم جدید شد که در آن کنترادای برنده رویداد اوت را سازماندهی می کرد. وظیفه اخیر توسط شورای شهر بر عهده گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود که مسابقه به دلیل مشکلات مالی از جانب کنترادا انجام نمی شود.

در ابتدا، مسابقه یک ماجرای کثیف بود که شامل زمین خوردن و صدمات زیادی بود. از پایان قرن هجدهم، تنها ۱۰ نفر مجاز به رقابت در یک زمان شده اند – هفت نفری که در پالیو سال قبل شرکت نکردند و سه نفر دیگر با قرعه کشی انتخاب شدند. قبل از هر یک از دو مسابقه، Corteo Storico، رژه ساکنان لباس های قرون وسطایی که پرچم های مخالف را به اهتزاز در می آورند، برگزار می شود. کنترادای برنده جایزه دراپلون، جایزه بنر ابریشمی را دریافت می کند و می تواند آن را تا سال بعد نگه دارد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *