“آژنگ نیوز”:شهر ریکیاویک به عنوان پایتخت اداری ایسلند در چنین روزی در سال ۱۷۸۶ میلادی تعیین شد.ریکیاویک، پایتخت و بزرگترین شهر ایسلند. در شبه جزیره سلتیارنار، در گوشه جنوب شرقی خلیج فاکسا، در جنوب غربی ایسلند واقع شده است.

رکییاویک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

طبق سنت، ریکیاویک (“خلیج دودها”) در سال ۸۷۴ توسط اینگولفور آرنارسون نورسمانی تأسیس شد. تا قرن بیستم آنجا یک دهکده ماهیگیری کوچک و پست تجاری بود. به تدریج به این شهر اختیارات شهرداری اعطا شد و در ۱۸ اوت ۱۷۸۶ به عنوان مرکز اداری جزیره تحت حاکمیت دانمارک تعیین شد.

مقر آلتینگی (پارلمان) از سال ۱۸۴۳، پایتخت ایسلند خودگردان تحت فرمان پادشاه دانمارک در سال ۱۹۱۸ شد. و سپس در سال ۱۹۴۴ مرکز جمهوری مستقل ایسلند گردید .

ریکیاویک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ریکیاویک مرکز تجاری، صنعتی و فرهنگی جزیره است. این بندر بزرگ ماهیگیری و محل تقریباً نیمی از صنایع کشور است. یک فرودگاه بین المللی در کفلاویک در ۳۲ کیلومتری غرب-جنوب غربی قرار دارد. تولیدات ریکیاویک شامل ماهی فرآوری شده و محصولات غذایی، ماشین آلات و محصولات فلزی است.

ریکیاویک۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این شهر که از نظر ظاهری بسیار مدرن و تمیز است، عمدتاً از بتن ساخته شده است و با آب گرم لوله‌کشی از چشمه‌های آب گرم مجاور گرم می‌شود. بسیاری از استخرهای عمومی روباز آن نیز زمین گرمایی هستند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *