“آژنگ نیوز”:تصویری از یک مادر و فرزند در محله چینی ها در دهه بیست میلادی دیده می شود.اولین محله چینی ها در ایالات متحده محله چینی سانفرانسیسکو در سال ۱۸۴۸ میلادی بود و بسیاری از محله های چینی دیگر در قرن نوزدهم توسط مهاجران چینی در ساحل غربی تأسیس شدند. تا سال ۱۸۷۵، محله‌های چینی در شهرهای شرقی مانند نیویورک، بوستون، پیتسبورگ و فیلادلفیا پدیدار شدند.

محله چینی ها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هنگامی که در سال ۱۸۴۸ طلا در کالیفرنیا کشف شد، چینی‌ها – به ویژه از دلتای رودخانه مروارید استان گوانگدونگ – شروع به مهاجرت دسته‌جمعی کردند و برای تصویر گام سان یا کوه طلایی که در آمریکا منتظر آنها بود فریفته شدند. اما مهاجران که اکثراً مردان متاهلی بودند که همسر خود را رها کرده بودند، به جای یافتن ثروت سریع، با واقعیتی سخت روبرو شدند. زندگی در معادن طلا سخت بود و تلاش سفیدپوستان آمریکایی برای بیرون راندن چینی‌ها زنگی آنها راسخت‌تر کرد. ویویان لویی، مدیر برنامه و مرکز مطالعات آسیایی آمریکایی کالج هانتر، می گوید: «ما از روی سوابق تاریخی می دانیم که خصومت فوق العاده ای علیه چین وجود داشته است.

امروزه محله‌های چینی آمریکا اغلب به عنوان مقاصد گردشگری در نظر گرفته می‌شوند، چه برای خرید اجناس ارزان قیمت یا لذت بردن از غذاهای سنتی آسیایی. اما، در حالی که این جوامع از یک فرهنگ مشترک ساخته شده بودند، ریشه آنها به دوران تاریکی بازمی گردد که مهاجران چینی به عنوان افراد خارجی در ایالات متحده به دنبال حمایت بودند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *