“آژنگ نیوز”:راه حل پراگ برای پل تاریخی راه آهن ویشه هارد انتقال آن به یک نقطه جدید برای حفظ آن خواهد بود .این یک اقدام متعادل کننده ناآرام بین توسعه زیرساختی و حفاظت از میراث شهر پراگ اعلام شده است. چراکه که تصمیم گرفته شده است پل قدیمی راه آهن ویشه هارد را به منطقه حومه شهر Modřany در جنوب آن منتقل کند، جایی که به جای قطار به عنوان پل عابر پیاده و دوچرخه سواران عمل می کند.

این آخرین فصل از یک حماسه در حال انجام است که یک چالش گیج کننده را برای مقامات بود در مورد اینکه با پل نمادین چه کنند، که هم یک بنای یادبود ملی از میراث صنعتی اوایل قرن بیستم است و هم زیرساخت راه آهن کارآمدی است که در این شرایط یک نیاز فوری برای تغییر، ایجاد کرده است. این موضوع نیاز به تعمیر تاسیسات زیرساختی یکی از دیدنی های نمادین پراگ است. ساکنان پراگ به نمای آهنی پل که دارای چندین طاق زیبا بر فراز رودخانه ولتاوا در قلب تاریخی شهر است بسیار عادت کرده اند.

پراگ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پل راه آهن ویشه هارد در سال ۱۸۷۲ مورد بهره برداری قرار گرفت. در آغاز قرن ۲۰، این پل با پلی که تا به امروز بر روی ولتاوا قرار دارد جایگزین شد. فرسودگی و گذشت زمان اما وضعیت آن را بدتر کرده است. تا جایی که اکنون تنها یک مجموعه قطار می تواند با حداکثر سرعت ۲۰کیلومتر در ساعت از روی آن عبور کند. با این حال، این برای پاسخگویی به نیازهای حمل و نقل عمومی مدرن ساکنان پراگ بسیار ناکافی است. در ابتدا، پیشنهادی برای طراحی مجدد پل و تعریض آن تا شامل سه مسیر راه آهن وجود داشت، با این حال، منتقدان گفتند که اساساً به معنای تخریب پل برای ساخت پل جدید است زیرا پل قدیمی قابل تعریض نیست. حتی علیه تصمیم اخیر مبنی بر جابجایی پل، صداهای انتقادی شنیده می شود، با این استدلال که این فقط تله ای است برای خاموش کردن صداهای تسکین دهنده قبل از ارائه یک عمل انجام شده پلی که نمی توان آن را در مکانی جدید بازسازی کرد. باید دید این پایان چگونه خواهد بود. در حالی که جدول زمانی دقیق برای جابجایی هنوز مشخص نشده است، اداره راه آهن (SŽ) در حال حاضر به دنبال طراحان برای پل جدید است. ساخت و ساز برای سال ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۹ برنامه ریزی شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *