“آژنگ نیوز”:تکلیف ۶ میلیون کالای بازی های المپیک پاریس چه می شود؟ پایتخت فرانسه تلاش می کند به قول خود برای استفاده مجدد و کاهش زباله عمل کند.هم اینک بازی‌های المپیک به پایان رسیده، جمعیت از پاریس رفتند، اما همه تجهیزات هنوز آنجا هستند و اکنون به عنوان یادگاری از بزرگترین نمایش ورزشی که در دو هفته و نیم گذشته برگزار شد، خالی هستند. چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد؟ آیا پاریس به وعده خود مبنی بر برگزاری سبزترین بازی های تاریخ عمل خواهد کرد؟

ظاهراً، سازماندهی بازی‌های المپیک به معنای سفارش ۶ میلیون قطعه برای ساخت کل تجهیزات بود. اینها شامل همه چیز از توپ تنیس گرفته تا صندلی و استیج تا شن و ماسه مورد استفاده در زمین های والیبال ساحلی و بسیاری چیزهای دیگر می شود. البته برای شروع، برخی از تجهیزات در طول بازی‌های پارالمپیک آتی از ۲۶ اوت تا ۸ سپتامبر، که در پاریس نیز برگزار می‌شود، مجددا استفاده خواهند شد.

المپیک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به یک معنا، روح المپیک هنوز تا پایان تابستان در پایتخت فرانسه زنده است. با این حال، پس از پایان بازی‌های پارالمپیک، برگزارکنندگان ادعا می‌کنند که ۹۰ درصد از تجهیزات استفاده های جدیدی پیدا می‌کنند و برخلاف سنت‌های برجامانپه از رویدادهای جهانی قبلی که سازه‌هایی ساخته می‌شوند تنها برای سال‌ها متروکه باقی می‌مانند، دوباره مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

درست است که ایجاد یک رویداد کاملاً پایدار و سبز در چنین مقیاس بزرگی دشوار است، اما سازمان‌دهندگان پاریس مطمئناً سعی کردند مسیری را ایجاد کنند که بتواند روش انجام کارها را بهتر در آینده نشان دهد. به عنوان مثال، شن و ماسه مورد استفاده برای مسابقات والیبال ساحلی در نزدیکی برج ایفل به باشگاهی در منطقه پاریس وعده داده شده است. بیش از ۱۴هزار تشک ساخته شده از پلاستیک بازیافتی مورد استفاده در دهکده المپیک به ارتش فرانسه داده می شود و پایه های مقوایی آنها بازیافت می شود. همچنین تجهیزات ورزشی مانند توپ تنیس و تجهیزات دو و میدانی به باشگاه های ورزشی فرانسه اهدا خواهد شد.

مبلمان اداری اجاره شده از شرکت فرانسوی Lyreco پس گرفته شده و توسط این شرکت برای راه اندازی یک تجارت جدید مبلمان دست دوم استفاده می شود. جالب‌تر از همه، دو استخر شنا، دیوار کوهنوردی و پارک‌های اسکیت‌برد برای بازی های جدید طراحی خواهند شد تا فرصت‌هایی برای تمرین ورزش برای ساکنان حومه کم‌درآمد شهر پاریس فراهم کنند. در نهایت، طرفداران ورزش این شانس را خواهند داشت که با خرید چیزهایی مانند مشعل های ساخته شده برای انتقال آتش قبل از بازی ها یا پرچم های مختلف، قطعه ای از یادگاری های بازی های المپیک خود را به دست آورند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *