“آژنگ نیوز”:تعطیلات تابستانی ایتالیا، ریشه در روم باستان دارد.فراگوستو به عنوان عید عروج نیز شناخته می شود که نشان دهنده این اعتقاد است که در این روز مریم باکره به بهشت ​​عروج کرده است.

در هر دو کشور مسیحی کاتولیک و ارتدکس، این تعطیلات مهمترین تعطیلات در طول تابستان است. و ایتالیا که مرکز مذهب کاتولیک است، با تعطیلاتی که در آنجا به عنوان فراگوستو شناخته می شود، مستثنی نیست. با این حال، ایتالیایی ها به جای رفتن دسته جمعی به کلیساها، در یک سرگرمی نسبتاً دنیوی شرکت می کنند، آنها دوباره به سمت ساحل می روند. این سنت از کجا آمده است؟ احتمالاً حتی بیشتر ایتالیایی ها هم نمی توانند توضیح دهند. قبل از اینکه به آن بپردازیم، بیایید منشاء فراگوستو را بررسی کنیم. این ممکن است در واقع یکی از اولین تعطیلات رسمی شناخته شده در تاریخ باشد. فرای اگوستی به روز استراحت اشاره دارد که توسط اولین امپراتور روم اکتاویان آگوستوس در ۱۸ قبل از میلاد معرفی شد.

تابستان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال، عجیب است که در ۱ اوت در دوره پیش از مسیحیت این جشن رایج شد. هنگامی که مسیحیت دین رسمی دولتی در امپراتوری شد، کلیسا مجبور بود برای به دست آوردن مقبولیت دست به خلاقیت بزند، بنابراین جشن های مذهبی را به جشن های بت پرستان قدیمی پیوتد داد تا از طرد شدن و موجب رنجش بودنشان پرهیز کنند. در این مورد، فریای آگوستی نیز حفظ شد، اما به نیمه مرداد منتقل شد و به عید عرفه تبدیل شد. با این حال، به نظر می رسد حافظه جمعی قوی است و نام اصلی تعطیلات هرگز کاملاً از بین نرفت.

ارتباط موسولینی با فراگوستو

در طول تاریخ، فرهنگ ساحل و گردشگری اوقات فراغت یک چیز نبود، بنابراین رسم رفتن به نزدیکترین ساحل با تمام اعضای خانواده، یکی از موارد جدیدتر است – قدمت آن به دهه ۱۹۲۰ و دولت فاشیست موسولینی بازمی گردد. هدف دولت او رایج کردن تعطیلات در میان طبقه کارگر بود. به همین دلیل، مسئولان حتی بلیط قطار با تخفیف به مقصد ساحل را ارائه کردند. در طول این دوران سفرهای قطار، برای مردم عادی شد که غذای خود را ازخانه بیرون بیاورند، زیرا غذا خوردن در خارج از خانه به عنوان یک امر لوکس تلقی می شد. قبلاً همه مغازه‌ها، مشاغل و موزه‌ها در طول فراگوستو تعطیل می‌شدند، این روزها تقاضاهای گردشگری و افزایش طبقه متوسط، بسیاری از کارآفرینان را وادار کرده است که در این عادت تجدید نظر کنند و در عوض در آن روز سرمایه‌گذاری کنند.البته آنچه در طول سال‌ها ادامه داشته و بدتر شده است، راه بندان در جاده‌های منتهی به داخل و خارج از ساحل است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *