“آژنگ نیوز”:فیلم «اکنون آخرالزمان» فرانسیس فورد کاپولا پس از یک تولید پر دردسر، در چنین روزی در سال ۱۹۷۹درسینماها اکران شد و به یک فیلم کلاسیک تبدیل شد که به خاطر بازی مارلون براندو و رابرت دووال،مورد توجه قرار گرفت.

این فیلم کلاسیک محصول ۱۹۷۹ بازگویی داستان کوتاه جوزف کنراد،رمان قلب تاریکی(نوشته شده در سال ۱۸۹۹ میلادی) است که در سال ۱۹۶۹ در طول جنگ ویتنام به صورت یک داستان دوران مدرن تدوین شده است. این فیلم داستان سفر یک کاپیتان نیروهای ویژه (شین) را در مناطق جنگی خشونت آمیز ویتنام در یک ماموریت مخفی برای خاتمه دادن به زندگی یک فرمانده میدانی به نام کورتز (براندو) که دیکتاتوری بی رحمی را راه اندازی کرده است، دنبال می کند.

کاپولا۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اکنون تصور می شود که این فیلم یک فیلم عالی است، اما در مراحل ساخت آن با مشکلاتی روبرو شد. مارتین شین، ستاره کلیدی آن، تقریباً در تمام فیلم روی پرده است. او یک حمله قلبی در حین ساخت فیلم داشت. ویرایش فیلم توسط مایل پلاس سال ها طول کشید. زمانی که در جشنواره کن نمایش داده شد ناتمام مانده بود.البته اکنون آخرالزمان یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. این فیلم نامزد هشت جایزه اسکار در پنجاه و دومین دوره جوایز اسکار شد، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (کاپولا) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای رابرت دووال. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین صدا شد. در نظرسنجی بهترین فیلم‌های Sight & Sound در سال ۲۰۱۲ رتبه ۱۴، و رتبه ۶ در نظرسنجی کارگردان از بهترین فیلم‌های تمام دوران را کسب کرد.

کاپولا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در نهایت باید اشاره کرد که اگرچه فیلم در خصوص ویتنام است اما آخرالزمان اکنون فرانسیس فورد کاپولا نمی تواند یک متخصص را با دقت تاریخی خود تحت تأثیر قرار دهد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *