“آژنگ نیوز”:نشست نقدو بررسی کتاب من دیگر کودک کار نیستم به میزبانی نشریه بخارا برگزار می شود.

به مناسبت انتشار کتاب «من دیگر کودک کار نیستم» نوشتۀ سعید سلطانی طارمی که از سوی انتشارات دانیار منتشر شده است، بیست و دومین نشست از سلسله جلسات عصر دوشنبه‌های مجلۀ بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافته است. در این نشست که در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه بیست و دوم مرداد ۱۴۰۳ با حضور نویسندۀ کتاب در مرکز مطالعات خاورمیانه برگزار می‌‌شود، ظریفه روئین، ساناز رحیمی، ایمان آذیش و علی دهباشی به بحث دربارۀ این کتاب می‌پردازند.

کودک کار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سعید سلطانی طارمی دورۀ ابتدایی را در چٓوٓرزٓق گذراند. بعد از کلاس نهم به دانشسرای مقدماتی زنجان رفت. با اتمام دورۀ دانشسرا در آموزش و پرورش زنجان استخدام شد و این بار به عنوان معلم به چورزق بازگشت. چندی بعد در آزمون ادبیات فارسی دانشگاه تهران پذیرفته شد.

از کودکی سراغ کتاب‌هایی که بین فامیل دست به دست می‌گشت می‌رفت. و نهان از بزرگسالان سعی میکرد آنها را بخواند تا در خواندن مهارتی بیش از هم سن و سالان کسب کرد. پدرش نیز شعر می‌سرود و او تحت تأثیر علائق پدر بود.

سعید سلطانی طارمی سروده‌ها،‌ داستان‌ها، نقدها و سفرنامه‌هایش را در نشریات و سایت‌های ادبی منتشر کرده‌است. اولین مجموعه اشعارش «صبح سنگر» نام داشت. کتاب بعدی‌اش «رجزخوانی مستانۀ قابیل» بود که از سوی نشر اشاره منتشر شده. کتاب‌های «بدایع شکوهمند زن و زمین» و «از زلف‌های خورشید گرفتن» از سوی نشر روشنگران و مطالعات زنان منتشر شد. رمان «سریه» را هم نشر روشنگران منتشر کرده‌است. رمان نوجوانان او با عنوان «پیش از پستچی» را نشر محراب قلم منتشر کرده. وی مدت پنج سال یکی از دو مسئول سایت «دینگ دانگ» بود که به شعر نیمایی و مسائل آن اختصاص داشت.

سه مجموعۀ «خاطره‌های ازلی» و «تو با من در اعصاب زخم زمین درد کردی»‌ و «ترجمه‌ی شعرهایی که خواب دیده‌ام» را هم انتشارات دانیار در دست انتشار دارد.

محل برگزاری:

مرکز مطالعات خاورمیانه: بلوار کشاورز، خیابان نادری (نرسیده به خیابان ایتالیا)، پلاک ۶

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *