“آژنگ نیوز”:رمز گشایی از مرگ سنت اگزوپری نویسنده شازده کوچولوهمچنان ادامه دارد.واقعاً چه اتفاقی برای نویسنده مشهور و هوانورد پیشگام آنتوان دو سنت اگزوپری افتاد که در طول جنگ جهانی دوم در حین پرواز در یک مأموریت شناسایی برای نیروهای متفقین ناپدید شد؟ پس زمینه “اینجا است که شازده کوچولو روی زمین ظاهر شد و ناپدید شد.

آنتوان دو سنت اگزوپری که در ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰میلادی در لیون فرانسه به دنیا آمد، بیشتر به خاطر نوشته‌هایش شناخته می‌شود، برخی از آنها به موضوعات هوانوردی مانند باد، شن و ستارگان و برخی دیگر مانند شازده کوچولو می‌پردازند. عجیب وغریب و ادبی بودند اما سنت اکس، همانطور که دوستانش او را صدا می زدند، همچنین یک هوانورد ماهر بود و سال ها به عنوان خلبان تجاری پرواز می کرد و در مسیرهای پست هوایی در سراسر اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی پیشگام بود.

اگزوپری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هنگامی که جنگ در سال ۱۹۳۹ آغاز شد، او به نیروی هوایی فرانسه پیوست و تا زمان آتش بس اجباری فرانسه با آلمان در سال ۱۹۴۰ در مأموریت های شناسایی پرواز کرد. پس از چندین سال اقامت در ایالات متحده، با وجود گذشت هشت سال از سن پایان خلبانی، در نهایت به عنوان خلبان به جنگ پیوست. در سال ۱۹۴۳به او مأموریت داده شد تا با P-38 لاکهید لایتنینگ بدون سلاح همراه با واحد سابق خود پرواز کند. با این حال، P-38 هواپیمای بسیار پیچیده‌تر از آنچه او به پرواز عادت داشت بود، در دومین ماموریت خود به دنبال نقص موتور سقوط کرد. این حادثه به یک زمینگیری هشت ماهه منجر شد. ژنرال فرانسوی شارل دوگل در طول حکومت خود، به نام او تهمت زد و سنت اکس را به حمایت از نازی ها متهم کرد. او که قبلاً به دلیل مشکلات سلامتی دچار حملات افسردگی شده بود، با این اتهام بیشتر در ناامیدی فرو رفت. سلامت روانی و جسمی او که بیشتر به دلیل مصرف زیاد الکل به خطر افتاده بود، در طول ماه ها به طور قابل توجهی بدتر شد، با این حال او به نوعی هنوز به خدمت بازگردانده شد. در ۳۱ژوئیه ۱۹۴۴، در ساعت ۸:۴۵ صبح، در آخرین ماموریت خود، سنت اکس از کورس به پرواز درآمد و دیگر هرگز دیده نشد. چه بلایی سر خلبان مشهور و ادبی پیش آمد؟

بیش از ۵۰ سال برای یافتن بقایای هواپیمای لایتنینگ پی-۳۸ او لازم بود. در سال ۱۹۹۸ یک ماهیگیر در نزدیکی مارسی دستبند نقره ای آنتوان دو سنت اگزوپری را پیدا می کند. بعداً، تیمی از علاقه مندان به بررسی منطقه اطراف می پردازند و در نهایت راز را کشف می کنند: نویسنده و هوانورد مشهور جهان در نبردی برای فرانسه درگذشت. هورست ریپرت خلبان آلمانی او را ساقط کرد.با این حال هنوزاین مناقشه تا به امروز ادامه دارد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *