“آژنگ نیوز”:مقبره اشرافی کشف شده در ایتالیا سرنخ هایی از تمدن مرموز پیش از روم را ارائه می دهد محل دفن، مملو از مصنوعات عصر آهن مانند ارابه و کلاه ایمنی، احتمالاً متعلق به یک شاهزاده است.

باستان شناسان در کورینالدو، شهر کوچکی در منطقه مارکه در ساحلی ایتالیا، مقبره ای از عصر آهن را کشف کردند که حاوی بیش از ۱۵۰ شیء قابل توجه بود، مانند یک ارابه دو چرخ و یک کلاه برنزی که قدمت آن به قرن هفتم قبل از میلاد می رسد. این مقبره دارای یک گودال مستطیل شکل ۳.۵ در ۲ متر است که توسط یک حوض مدور با قطر ۳۰ متراحاطه شده است. وجود دیگ، ظروف سفالی تزئین شده، ظروف و تبر برای بریدن گوشت نشان می‌دهد که این مکان تنها یک محل دفن نبوده، بلکه محل برگزاری مراسم تشییع جنازه و ضیافت مجلل نیز بوده است.

ایتالیا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بر اساس بیانیه ای که در شهر کورینالدو منتشر شد، محققان گمان می کنند این مقبره متعلق به یک شاهزاده یا فردی با موقعیت اجتماعی مشابه است که یکی از اعضای قوم Piceni بوده است. محققان بیش از ۱۵۰ اثر مربوط به دفن باستانی در کورینالدو پیدا کردند. شهر کورینالدو متعلق به قومی ایتالیایی بودند که بین قرن نهم و سوم پیش از میلاد در سواحل آدریاتیک زندگی می کردند. این انبوه اشیاء به محققان بینش عمیق تری نسبت به فرهنگ مادی اشراف پیکنی و فرآیندهای پیچیده آنها در سوگواری مردگان می دهد. از جمله پیامدهای اصلی این کشف این است که پیکنی ها بیشتر از آنچه قبلاً شناخته شده بود، با تمدن های ایتالیایی دیگر تجارت می کردند. به‌عنوان مثال، به‌نظر می‌رسد چندین مصنوع از اتروسک‌های با نفوذ، که کشاورزی و هنر پیشرفته‌ای را انجام می‌دادند، می‌آیند و مانند پیکنی‌ها، سرانجام در حدود قرن سوم پیش از میلاد به جمهوری روم در حال گسترش تسلیم شدند. این مقبره بخشی از نکروپلیس کورینالدو است، یک مکان باستان شناسی در امتداد رودخانه نوولا. کوزه در دار باستان شناسان شواهدی از برگزاری ضیافت خاکسپاری در این مکان در ساحل ایتالیا پیدا کردند. این گورستان که قبلاً مورد مطالعه قرار نگرفته بود، از سال 2017 توسط پروژه ArcheoNevola – به رهبری فدریکا بوشی، باستان شناس دانشگاه بولونیا، و سیسیلیا کارلوروسی و ایلاریا ونانزونی، محققین باستان شناسی استان آنکونا- تحت بررسی بوده است. این تیم اولین کشف بزرگ خود را، یعنی یک مقبره شاهزاده مشابه، در سال ۲۰۱۸ انجام داد.

ایتالیا۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همانطور که بوشی در سال ۲۰۲۰ به لاورا گگل از Live Science گفت، “مجموعه فوق العاده ای از مواد فرهنگی” که در قبر عصر آهن یافت شده است، از جمله یک ارابه جنگی سالم، “بی ابهام” را ارائه کرد.که گواهی بر موقعیت اشرافی صاحب [آن]است.» این یافته اخیر به تمرکز قابل توجهی از بالاترین طبقات جامعه پیکنی در گورستان اشاره می کند. حدود ۲۶۰۰ سال پس از اوج تمدن پیچنی، گذشته غنی تمدن آنها، که مدتها در سایه رومیان پنهان شده بود، سرانجام در معرض دید قرار گرفت. شهردار جیانی آلویسی در بیانیه ای می گوید: «کورینالدو می تواند عنوان سرزمین شاهزادگان را به خود ببالد. «[این] کشفی است که ارزش تاریخی و فرهنگی منطقه باستان‌شناسی نوولا را تأیید می‌کند و به ما امکان می‌دهد تاریخ جامعه خود را بشناسیم و شاید بازنویسی کنیم.»

مترجم:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *