“آژنگ نیوز”:ایجادبازداشتگاه در مدارس رومانی! یک روش انضباطی درتعلیم و تربیت دررومانی درسال تحصیلی جدید است.رومانی افزودن یک ابزار جدید در زرادخانه انضباط – اتاق های بازداشت آغاز خواهد کرد. به گفته وزارت آموزش و پرورش این کشور، هر مدرسه باید فضای جداگانه و رویه‌های نظارتی را برای دانش‌آموزانی که کلاس را مختل می‌کنند سازماندهی کند. این تغییر با اساسنامه جدید دانشجویی و آیین نامه ساماندهی و عملکرد واحدهای آموزش پیش دانشگاهی صورت می گیرد. مقررات جدید قرار است از شهریور ماه با آغاز سال تحصیلی جدید اجرایی شود.

هرکسی که در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و آفریقای جنوبی تحصیل کرده است، به خوبی می‌داند که بازداشت مدرسه جزئی از سیستم آموزشی است و دانش‌آموزان بدرفتار از نزدیک با این سیستم آشنا هستند. با این حال، اروپایی‌ها نسبت به ایده جدا کردن دانش‌آموزان دردسرساز در نوعی اتاق زندان موقت به عنوان نوعی تنبیه و انضباط، احساسات متفاوت‌تری دارند.

رومانی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بازداشت مدرسه در برخی کشورها مانند آلمان وجود دارد، اما حتی در آنجا نیز این امر به هر ایالت فدرال خاص بستگی دارد و در برخی از آنها غیرقانونی است.

به نظر می رسد که وزارت آموزش رومانیایی ایده آزمایش این روش را آغاز کرده است و دستورالعمل های استانداردی را برای اجرای آن منتشر کرده است. معلمان می‌توانند تصمیم بگیرند دانش‌آموزانی را که رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که باعث اختلال در کلاس‌ها در فضای دیگری در مدرسه در طول آن کلاس خاص می‌شود، بفرستند.

در چنین مواردی موارد زیر الزامی است: دانش‌آموز باید توسط معلم یا کارکنان کمکی دیگر نظارت شود و والدین باید تحت نظارت باشند. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که معلم می تواند این تصمیم را فقط برای کلاس خود بگیرد. وزارت تاکید میکند که دانش آموز تنبیه شده به عنوان غایب علامت گذاری نمی شود. با این حال، به دلیل جدید بودن این معیار، همه از آن راضی نیستند. به گفته انجمن های دانشجویی، بازداشت حق تحصیل دانش آموزان را نقض می کند. به علاوه، این مشکل وجود دارد که بسیاری از مدارس رومانیایی اتاق های رایگانی برای اختصاص دادن به بازداشت ندارند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *