“آژنگ نیوز”:امروز روز جهانی دوست داران کتاب است.روز دوستداران کتاب هر سال در ۹ آگوست جشن گرفته می شود. این یک تعطیلات غیررسمی است که برای تشویق کتاب‌شناسان به جشن خواندن و ادبیات برگزار می‌شود. به مردم توصیه می‌شود گوشی‌های هوشمند و هر مزاحمت احتمالی فناوری را کنار بگذارند و کتابی را برای خواندن بردارند.

کتاب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

از لوح‌های گلی گرفته تا کتاب‌های الکترونیکی امروزی، ادبیات نقش مهمی در حفظ فرهنگ‌ها، آموزش توده‌ها و داستان‌سرایی داشته است. به لطف چاپخانه قرن پانزدهم یوهانس گوتنبرگ، هر کسی، نه فقط خانواده سلطنتی، راهبان یا اعیان زمینی، می توانست کتاب بخواند.اما پیشرفت در کامپیوتر و فناوری منجر به دیجیتالی شدن کتاب‌ها شد و اولین کتاب در قالب سی‌دی در دهه ۱۹۸۰ به نام «دایره‌المعارف الکترونیکی جدید گرولیر» فروخته شد.

مطالعات نشان داده اند که خواندن نه تنها می تواند سرگرم کننده باشد، بلکه می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. مطالعه به کاهش استرس کمک می کند، مغز را فعال نگه می دارد و می تواند به خواب بهتر کمک کند. دانشمندان همچنین دریافته‌اند کسانی که کتاب می‌خوانند به احتمال زیاد با دیگران بیشترهمدل هستند و آنان رادرک می‌کنند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *