“آژنگ نیوز”:برقراری مقررات سخت برای بازدید ازغار معروف بناگیل پرتغال اقدام جدید سازمان گردشگری این کشور است.با قوانین جدید برای بازدیدکنندگان گردشگران اکنون فقط با تورهای کایاک و قایق دارای مجوز می توانند به غار بناگیل برسند یکی از پرعکس‌ترین مکان‌های طبیعی پرتغال، ساحل غار بناگیل، قوانین به‌روز شده و محدودکننده‌تری در مورد بازدیدکنندگان اعلام کرده است.

این قوانین که از مرداد ماه به اجرا درآمد، با هدف تنظیم تردد شناورهای توریستی دریایی، افراد خصوصی و کاربران ساحلی چه در آب و چه در مجاورت غار و فروچاله بناگیل است. قوانین مورد بحث آزادی رفت و آمد گردشگران را به شدت کاهش می دهد و یکی از آنها بیان می کند که هیچ فردی نمی تواند در ساحل شنی داخل غار فرود بیاید. قبلاً در سپتامبر ۲۰۲۳، مقامات دسترسی قایق‌ها، کایاک‌ها و تخته‌های موج‌سواری را در شش ساحل نزدیک به غار ممنوع کردند تا جریان گردشگران به این منطقه را محدود کنند زیرا مقامات نگران بودند که امنیت بازدیدکنندگان تضمین نشود. ساحل سنگی مستعد رانش زمین است.

غار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این غار نمادین که در ساحل آلگاروه بین شهرهای لاگوس و آلبوفیرا واقع شده است، به لطف فرم زیبای خود، دارای منافذی در سقف و کناره برای نمایاندن یک ساحل پنهان در داخل، یک آهنربا برای گردشگران است. این قوانین در یک تلاش مشترک بین سازمان ملی دریایی پرتغال، با هماهنگی شهرداری لاگوآ، اداره منطقه هیدروگرافی آلگاروه، و منطقه گردشگری آلگاروه و سایر نهادها تنظیم شدند. قوانین اصلی ازعبارتند: ممنوعیت فرود یا استفاده از ساحل در آلگاروه برای افراد و مشاغل. ممنوعیت اجاره کایاک بدون راهنما در محوطه غار؛ ممنوعیت دسترسی به غارها با شنا یا استفاده از وسایل شناورسازی؛ محدودیت در تعداد قایق ها و کایاک ها در داخل غار؛ محدودیت زمانی برای بازدید از غارها؛ اجرای نسبت یک “کایاک راهنما” به ازای هر شش کایاک تور در منطقه. تا زمانی که قوانین رسمی وجود داشته باشد به این معنی است که برای نقض آنها تحریم های رسمی وجود خواهد داشت. گردشگران و اپراتورهایی که از مقررات پیروی نمی کنند، می توانند انتظار داشته باشند که جریمه های سنگینی را از ۳۰۰ تا ۲۱۶هزار یورو بپردازند!

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *